Saturday, May 9, 2009

U=ummi + M=mak + I=ibu + E=emak ~U.M.I.E~


Alhamdulillah pagi nie sy baru dpt kata2 dari kwn sy, Mahanim Suraya b'kaitan ngn U.M.I.E..


Sekadar tuk b'kongi sja & amik iktibar darinyer...


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Orang kata aku lahir dari perut UMMI..

(bukan org kata...memang betul)


Orang kata aku lahir dari perut ummi..

Bila dahaga, yang susukan aku.. ummi

Bila lapar, yang suapkan aku..ummi

Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ummi


Kata ummi, perkataan pertama yang aku sebut.. Ummi!

Bila bangun tidur, aku cari.. ummi

Bila nangis, orang pertama yang datang ..ummi

Bila nak bermanja... aku dekati ummi


Bila nak bergesel... aku duduk sebelah ummi

Bila sedih, yang boleh memujukku hanya ummi

Bila nakal, yang memarahi aku... ummi

Bila merajuk... yang memujukku cuma..ummi


Bila melakukan kesalahan... yang paling cepat marah..ummi

Bila takut... yang tenangkan aku.. ummi

Bila nak peluk... yang aku suka peluk..ummi



Aku selalu teringatkan ..ummi


Bila sedih, aku mesti talipon... ummi

Bila seronok... orang pertama aku nak beritahu... ummi

Bila bengang.. aku suka luah pada..ummi

Bila takut, aku selalu panggil.. "ummiiiiiiiiiiiiiii! "


Bila sakit, orang paling risau adalah ..ummi

Bila nak exam, orang paling sibuk juga ummi

Bila buat hal, yang marah aku dulu..ummi

Bila ada masalah, yang paling risau.. ummi


Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. ummi

Yang selalu masak makanan kegemaranku. . ummi

Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, ummi

(emm...sume brg aku kemas sndri)


Yang selalu berleter kat aku..ummi

Yang selalu puji aku.. ummi

Yang selalu nasihat aku.. ummi

Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk... ummi

(..but never married yet..)



Aku ada pasangan hidup sendiri

Bila seronok... aku cari pasanganku

Bila sedih... aku cari ummi

Bila berjaya... aku ceritakan pada pasanganku


Bila gagal... aku ceritakan pada ummi

Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku

Bila berduka, aku peluk erat ummi

Bila nak bercuti... aku bawa pasanganku

Bila sibuk... aku hantar anak ke rumah ummi

(...ntah sape la psgn aku nih.xterfikir pn..aip, aku cite kt ummi r sume pasal pe yg aku rasa..)



Bila sambut valentine... Aku hadiahi bunga pada

pasanganku

Bila sambut hari ummi... aku cuma dapat ucapkan Selamat Hari Ibu

Selalu... aku ingat pasanganku

Selalu... ummi ingat kat aku


Bila..bila... aku akan talipon pasanganku

Entah bila.. aku nak talipon ummi

Selalu... aku belikan hadiah untuk pasanganku

Entah bila... . aku nak belikan hadiah untuk ummi

(xpnh sambut pn valentine & xde mknenyer nk bg adiah kt laki2 nih..aku kerap gak tepon ummi..alhamdulillah bg gak adiah kt ummi wlpn kecik..)


Renungan tuk diriku


Ummi penah kata:

"Kalau kakak sudah habis belajar dan

berkerja... bolehkah kakak kirim wang untuk ummi?

Ummi bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

(tp ummi selalu gurau yg ummi nk emas n mcm2 lg...hehe..tp dlm ati ummi tntu arap aku dpt jaga dia ngn baik..itu dah ckp tuk ummi)


Apa2 pn aku tetap ingat pesan ummi...

&

aku

tetap ingat

"baktimu tiada tolak bandingnye buat kami, ank2 ummi"



^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^




** de je yg aku edit sikit..."Ya Allah, berikanlah keberkatan, kesihatan & limpah rahmat-Mu kpd ummi ku..Amin"

2 comments:

SuFy said...

terlalu besar pngorbanan ibu..moga kita mnjadi anak yg soleh dan solehah..insyaallah..slmt hari ibu sedunia...nice entri..mndalam..

Brilliant Marjan said...

ye,pengorbanan u.m.i.e t'sgtlah besar.xt'mampu kita sbg ank tuk m'balasnya..amin, moga2 kita yg b'gelar ank ini m'jadi insan soleh & solehah & mampu m'balas jasa insan yg b'gelar u.m.i.e..amin..