Thursday, October 22, 2009

Mesti tengok!!! Agak2 bape kita dapat??????



Kalaulah Allah s.w.t tukarkan pahala ngan duit....mesti sume orang akan melakukan kebaikan...btol tak? Contohnye cm nie...kalau solat sendiri tu Allah bagi kita RM1 n solat jemaah tu Allah s.w.t bagi kita RM27.00. Yang mane kita nak??????

Kalau lima waktu kita solat berjemaah dah dapat RM135.00...Ade ke kat dunia ni senang2 jer orang nak bagi kita RM135.00 sehari...gabenor bank negare pon tak leh wat tau..huhuh..kalau sebulan?????agak2 bape kite dapat?RM4050.00 kan?... agak2 same banyak ngan gaji sape nih?same ngan gaji lecturer tau...kite tak payah susah2 nak amik master baru bleh dapat duit banyak tuh....dalam setahun kita nyer duit simpanan RM48,600.00.. cume ngan solat jer...bezanyer ialah Allah tukarkan duit tu dengan pahale jee..

So sekarang bape duit dalam simpanan yang dah kita kumpul.....???? tapi yang pastinya duit simpanan kita ni kita tak penah kuarkan malah DIA kekal dalam simpanan kita...skang ni kita pilih nak solat jemaah atau solat sendirian...renungkanlah...maka rugilah orang2 yang meninggalkan solat...

Jom kita same2 kira income statement the year ended!!! macam akaun plak....huuhuu..
untuk solat berjemaah n solat sendiri...

SOLAT BERJEMAAH
27 x 5 =135 (day)
135 x 30=4050 (month)
4050 x 12=48600 (year)


 


SOLAT SENDIRI
1 x 5 =5 (day)
5 x 30=150 (month)
150 x 12=1800 (year)


 

Kite pikir lah sendiri!! Ini blom termasuk kebaikan yang lain kita lakukan...kalau niat ke arah kebaikan pun dapat pahala ni kan plak lakukan kebaikan tuh...pemurahnya Allah s.w.t..
Subhanallah..Alhamdulillah..Allahuakbar!!

6 comments:

ain said...

salam... mnusia ni hamba allah yang lemah...kekadang kita terleka dan lalai... kejarlah akaun brnilai di akhirat berbanding mengumpul dana di dunia. renung2kan...

Brilliant Marjan@اداويه said...

wslm..tnx ata peringtn tu..akaun akhirat lbh b'nilai..

izakhairi said...

Sama-samalah kita saling ingat mengingati supaya tidak lalai.

Brilliant Marjan@اداويه said...

InsyaAllah..Tnx ae sis..

p.u.j.a.a.n.s.e.7.e.n™ said...

salam..klu la pahala tu nampak macam duit..bertambah2 la org yg x ikhlas dlm beribadat..

Brilliant Marjan@اداويه said...

wslm..
itulah..$$$ depan mata sape xnak? tp pahala yg xdpt dilihat xde sape yg nk kejar..
hanya yg tahu saja yg sungguh2 nk rebut..