Sunday, June 20, 2010

SELAMAT HARI ABAH

Assalamualaikum w.b.t

Semoga anda semua sihat ceria pada hari ini. Apatah lagi hari minggu yang pastinya waktu untuk merehatkan diri dan waktu berkumpul bersama keluarga tersayang. Jika ada yang nak merancang pergi berjalan-jalan, diharapkan keselamatan hendaklah dititik beratkan selalu. Kemungkinan jalan akan sesak apatah lagi cuti sekolah hampir tamat. Kalau kat Pantai Timur dan Kedah, hari minggu dah mula sekolah. Jadi, berhati-hati di jalan raya.

(ihsan en. google)

Awal pagi tadi saya dan Ummi mengucapkan Happy Daddys' Day kepada Abah saya. Abah senyum je.. Tapi Ummi menambah "Abah, hadiah unutk Ummi tak ada ke?" (Dalam nada yang boleh dikatakan Abah dengar). Kemudian secara perlahan Ummi menyambung "padahal, petang semalam, Abah yang keluarkan duit.."

Sebenarnya, semalam petang (Sabtu) kami dah boleh dikatakan menyambut Hari Abah di Jaya Jusco, Bukit Tinggi. Tapi duit Abah yang keluarlah.. Huhu.. Saya tak kerja lagi.. Adik-adik lain tak ikut.. So, duit Abah yang banyak keluar.

Nak kata shopping tu, boleh tahan jugalah. Abah beli kasut dan belt baru atas nasihat Acik. Ummi pula dapat beg tangan dan kasut. Untuk Acik, Abah belikan belt baru juga sementara Utih dapat jam tangan baru. Saya? Saya kena sedar diri sikit.. Saya hanya beli kasut selepas mendapat nasihat doktor. Jenama barang-barang tu biarlah rahsia. Asalkan puas hati.. =)

(salah satu beg yang diberi..)

Selain itu, kami sempat juga membeli sedikit barang keperluan rumah. Memandangkan di Selangor (tak pasti negeri lain), hari Sabtu tidak dibenarkan menggunakan beg plastik, jadi barang-barang pun tak beli banyak mana. Lupa pula nak bawa plastik sendiri. So, berterabur dalam troli kami tu. Mana barang yang kecil, saya sumbatkan dalam beg yang didapati sewaktu membeli barang di tingkat atas (kasut, belt dan beg).

On the way nak balik tu, sempat singgah KFC. Tapau kat rumah je. Dapat free dua botol air (free ke?)..

Tapi apa yang nak diceritakan di sini, saya bersyukur dan berterima kasih kepada Allah s.w.t kerana saya masih lagi berkesempatan merasai nikmat mempunyai kedua orang tua yang masih lagi sihat dan sangat sporting dengan kami adik beradik. Walaupun sepatutnya, saya yang kena menanggung mereka dan adik-adik yang masih bersekolah, tetapi demi menggapai ilmu yang tinggi, Abah dan Ummi terpaksa berkorban sedikit demi merelakan saya menyambung pengajian. InsyaAllah, saya akan balas jasa Ummi dan Abah dan takkan lupa meringankan beban mereka. 5 bulan je lagi akak nak habis study.. Itulah ayat yang selalu Ummi pesan kepada saya...huhuhu...


To my dad on his day,
Of whom I am a living will:
May your happiness fulfill
Your goodness, as is just and right.
Deeds are seeds upon the night
As wind and wonder have their way,
Delivering the destined light.


F.A.T.H.E.R.
Forever
After
The
Hearts (of)
Every
Relative 

D.A.D.
Dangerous
And
Doughty

A.B.A.H.
Attractive
Brilliant
And
Humorous

~  Tq Abah

2 comments:

sharejannah said...

salam
sy nmpk banner bloggers picisan benci yahudi@israel

ttp beli kfc?
hm~~

mgkin terlupa.sy tlg igtkn je

Brilliant Marjan said...

wslm sharejannah.terima kasih atas komen anda..

ya, saya tak lupa tentang tu..saya mengutuk perbuatan jahat yang dilakukan..namun kita tak lepas menggunakan produknya..saya dan family cuba ke arah memboikotnya..tapi kfc milik org johor..

anda pun tentu bersetujukan dgn produk yg berada dipasaran kebanyakkn bukan milik umat islam sepnuhnya.jadi kita sama-sama perlu mengeluarkan produk islam...

~tq sekali lagi..sy bukan manusia yg sempurna..