Friday, June 18, 2010

SEMANGAT YANG HILANG

Assalamualaikum w.b.t

Entah dari mana nak memulakan cerita.. Macam banyak yang hendak dikongsi tapi saya tak tahu nak mulakan dari mana.. Apa yang saya melalut ni... Huhuhu.. Itulah penangan ubat yang diambil.. Nak kata semangat hilang tu macam tak tepat tapi itu yang berlaku dalam diri saya walaupun ada berita gembira yang bakal berlaku dalam hidup saya. Tapi rasanya saya tak perlu ceritakan dahulu. Tunggu masanya akan tiba.

Sebenarnya, nak kata awal pagi tadi pun tak juga tapi lebih kurang dalam pukul 8.00 pagi, saya dan Ummi dah menapak kat Hospital Banting. Sekadar untuk memeriksa kesihatan kami berdua. Saya dah lama rasa tak selesa ditekak. Nampak macam demam tapi adakalanya macam tak demam. Itulah gambaran keadaan diri saya sekarang. Ummi pula nak check tekanan darah dan macam-macam lagi almaklumlah, bila usia dah meningkat ni, macam-macam yang perli diambil perhatian.

Memang ramai yang nak check kat bahagian kesihatan ni. Saya ni jenis jarang nak pergi klinik atau hospital sebab tak suka dengan keadaan yang penuh sesak dan penat menunggu tapi terpaksa sabarkan diri juga. Sebab saya kerap mengadu kat Ummi yang saya kurang sihat tambahan pula otot kaki sakit. Jadi nak tak nak terpaksa mengharungi lautan manusia yang menunggu.

Yang menghairankan saya, walaupun sudah diberi nombor giliran, tapi kami tetap dipanggil secara random. Nombor giliran Ummi 4012 dan saya 4013. Tetapi nombor giliran saya yang dipanggil dahulu. Memang tak efficient lansung.

Jadi bila masuk dalam bilik bernombor 4 tu, saya lihat kad-kad perubatan pesakit yang tak disusun mengikut angka yang sepatutnya. Ada yang nombor giliran awal dari saya tapi dipanggil kemudian. Huhuhuhu.. Macam mana buat kerja ni... Pening lor..

(Segala jenis ubat yang perlu saya makan dan sapu...)

Berbalik kepada masalah kesihatan saya, saya menghadapi masalah sukar bernafas kerana bahagian ENT saya ada yang tak berfungis secara teratur (berdasarkan apa yang saya rasalah...doktor tak bertauliah ni..). Oleh kerana sebab itulah saya berasa tidak selesa di bahagian tekak kerana sukar untuk membuangkannya (rasa macam nak cuci dengan klorok je..benci la..). Selain itu juga, saya demam sebenarnya tapi macam rupa orang tak demam. Kedua-dua otot kaki saya pun sakit (tak boleh terima kenyataan ni...macam dah bertambah berat badan je...tidak!!!!!!)

Selepas selesai urusan saya bersama doktor, saya menunggu Ummi pula. Kesian Ummi terpaksa tunggu lama untuk nombor Ummi dipanggil. Hal macam ni sepatutnya dielakkanlah. Kena panggil mengikut angka yang betul dan teratur.

Dalam pukul 10.40 pagi, urusan kami selesai tetapi belum lagi mengambil ubat. Huhuhu.. Jenuh juga nak jalan walupun tak jauh mana tapi disebabkan kaki saya sakit, rasa macam jauh pula perjalanan. Ummi sempat tunjukkan mini kedai jika mahu membeli apa-apa. Tapi apa yang menarik minat saya, majalah yang dijual di situ selepas Ummi menunjukkannya.

(Majalah Wanita terbaru..)

Alahai... Suka betul saya melihat wajah Datin Norjuma ini.. She's very cute and nobody can be like her. I really admirer her face. So sweet!!!! Teruja sekejap..

Sempat juga saya mendengar perbualan Makcik yang jaga kedai ni..

Makcik Kedai: "Cuaca mendung macam ni buat mata nak tidur je. Malam tadi, Atok tengok bola dengan cucu pulak tu.."

See... Atok pun tengok bola juga. Memang penangan hebat betul Piala Dunia ni.. Mujur saya ni berada dalam kategori minat yang biasa-biasa sahaja. Kalau minat lebih payah pula nak buat kerja lain. Average sudah.

Oklah.. Sampai sini dulu ye.. Now, saya tengah fikir nak tukar pakai kasut heels... Bencinya...

~ Sangat suka tengok wanita yang lawa dan kurus!!! Normal kan???

No comments: