Monday, December 20, 2010

NAHAS BAS TERBURUK NEGARA & PEMBUNUHAN

Assalamualaikum warahmatullah

Di sini, saya ingin mengucapkan takziah buat keluarga mangsa kemalangan ngeri bas yang berlaku 
di Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai, hari ini yang meragut 28 nyawa. Ia merupakan kemalangan  yang paling dahsyat dalam sejarah negara.

Selanjutnya di sini, sini dan sini

Tak lupa juga buat keluarga adik Siti Mazni Binti Abdul Rahman. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Berita di sini..

****************

Saya FOBIA dengan kes sebegini... Kemalangan ngeri dan pembunuhan... Saya tak sanggup untuk melihat, mendengar dan seumpama dengannya...

"Lindungilah kami, Ya Allah"

~ Bayangkan siang tadi, lepas habis exam Fiqh Al-Muamalah Al-Muasarah, saya, Kak Faez, Abg. Muaz dan Abg. Hisyam sempat join taklimat keusahawanan daripada Johor Corporation. Ala yang memiliki KFC tu..Thanks to Pn. Ainina sebab pelawa kami.. Tak rugi saya dengar taklimat di KUIS dan join mereka yang dewasa ni (saya paling muda di antara mereka) pergi survey Ayamazz Roti Impit di USIM. Sengaja nak melihat prospek perniagaan dan merasai sendiri menu tersebut..Sebab kat KUIS tiada lagi produk ni. So, dah kena rancang masa depan.. Jadikanlah Usahawan sebagai cita-cita anda.

No comments: