Tuesday, February 1, 2011

RON97 NAIK 10 SEN LAGI



Harga petrol RON97 akan dinaikkan 10 sen berkuatkuasa tengah malam ini (1 Feb 2011) menurut seorang sumber kerajaan.

Dengan kenaikan itu, harga petrol RON97 akan meningkat menjadi RM2.50 seliter (RM2.40 sebelumnya).

Ini merupakan kenaikan harga yang keempat berturut-turut bagi petrol RON97.

Semenjak tahun lalu, harga RON97 mula dinaikkan kepada RM2.15 pada 2 November, RM2.30 pada 1 Disember dan terus meningkat kepada RM2.50 pada 4 Januari tahun ini.

Harga bagi petrol RON97 yang banyak digunakan oleh kenderaan berkuasa tinggi, tidak ditetapkan kerajaan kerana ia diapung mengikut pasaran minyak dunia semasa.

Sumber: Malaysia Kini & Tranung Kite

~ Wah, tahniah lah.. Lepas pilihanraya Tenang menang, balasan rakyat adalah ini... Rakyat tenang tak???

~ Semoga krisis di Mesir akan berakhir, doakan keselamatan pelajar Malaysia di sana dilindungi Allah s.w.t.

8 comments:

zubir othman said...

kerajaan xpernah fikir ttg rakyat..bila time undi..undilah B* ...tapi bila dah undi ini balasannya...seperti diberi madu tapi balasannya racun...fikir2 dan renungkan

Cap Api said...

naik lg.. dah lh aku ni pengguna ron 97.. nmpknyer kena pki ron95 lah..

student said...

agak kecewa dengan kenaikan harga minyak tu..huu..

Latest entry, Krisis Mesir, Apa tindakan kita?!

Brilliant Marjan said...

zubir othman>>

tulah masalahnya..jika krisis dunia b'laku, mulalh nk join sama..semua ikut naik...apa lh janji yg nak diberi lg agaknya???

Brilliant Marjan said...

cap api >>

tulah..kejap je naiknya..bilalh nak rasa aman..turun harga mustahil pula...

Brilliant Marjan said...

student >>

org atasan tak rasa mcm mana kita rasa...inilah janji mereka...

shah-kayrul said...

harga minyak makin naik...harga barang follow gak naik..bila harga myk turun...nape harga barang tak follow turun gak??? huhuhu

Brilliant Marjan said...

shah-kayrul >>

sy xdpt nk jwp..