Thursday, March 31, 2011

MINAH INDON MENGHINA RASULULLAH SAW DI FACEBOOK

Assalamualaikum w.b.t.

Saya tak mahu cakap banyak. Terus pergi kepada topik utama. Semalam Anjang bagitahu saya tentang satu facebook yang menghina junjungan besar Nabi Muhammad SAW.

Sungguh menyakitkan hati. Moga dia mendapat hidayah dari Allah swt. Mari nyahkan dia dari terus menghina...


[Click untuk besarkan.. pinjam dari Milo Suam]

Ini facebook minah ni [sini]



~ Tidakkah mereka sedar, mulut atau perbuatan tidak boleh sewenang-wenangnya menyakitkan hati orang lain apatah lagi menghina agama anutan orang lain? Nauzubillah

6 comments:

Dea said...

salam...
Tau tidak kalau menyebarkan berita yang belum pasti kebenarannya/ tidak ada buktinya/buktinya tidak akurat adalah fitnah??

Pasti Brilliant Marjan lebih pandai dalam hal ini bukan?

Saya Muslim, saya percaya satu hal... orang yang menghina agama Islam pastilah mrk yang bukan beragama ISLAM. TAk kisah apatah mrk Indonesian, Chinesse ataupun Malay.

BAnyak lho Mat Malay ataupun Minah MAlay yang berbuat hal serupa... tapi kitorang pura2 tak kisah je. Sebab belum tentu yang dikabarkan atau di siarkan sesuai dengan kenyataan.

Di masa sekarang ini... banyak orang lebih mengutamakan sensasi untuk meraih popularity.. apalagi di FB...
:)
salam...

Brilliant Marjan said...

wslm.

thanks dea..sy dh buka facebook dia..byk hl mcm ni berlaku..org melayu pun ada..cina pn ada..cuma sy sampaikan disini sbg peringatan,ini kes yg baru..sy fikir dh tak ada lg..

~bencana yg dtg bkn kena kt seorg tp semua..

arekymz mukmeen said...

mcm ni la org skrang yg dengkikan islam.
dorg xleh duduk senang bile tau yg islam semakin berkembang dan bole diterima ramai.
islam dan al-quran selamanya akan hidup dan dijaga hingga kiamat.
itulah janji ALLAH.
wallahua'lam.

na said...

Benar kata cik Marjan : "bencana yang datang bukan kena kat seorang tapi semua. "

Yang telah kita ketahui, kita sebar-sebarkan, cuba untuk memperbetulkan apa yang salah. Andai junjungan kita dihina begini, mana boleh dibiarkan. Baginda kekasih Allah. Bukan sembarangan orang. Tidak kira lah agama apa sekalipun kita, kita tidak berhak menghina orang. Ini sudah sampai menghina junjungan yang teramat mulia darjatnya di sisi Allah. Astaghfirullah.

Terima kasih sebab berkongsi. Nauzdubillahimindzalik.

Brilliant Marjan said...

to arekymz mukmeen >>

terima kasih atas komen anda.makin byk yg cuba caci,makin ramai yg nak kaji.insyaAllah..jika kita berada dipihak yg benar, kebenaran juga yg akan terserlah..

Brilliant Marjan said...

to na >>

terima kasih na.sy hargai pandangan yg diberi..mmg betul, kita xboleh nk menghina agama seseorang apatah lg menghina junjungan besar Nabi Muhammad.itu perlunya persefahaman..

jika, hal agama dihina, ia tidak boleh dibiarkan..kita tidak boleh melampaui batas utk menyuarakan sstu..berfikir sblm bertindak..