Friday, July 22, 2011

SAYA NAK HEADER FLASH

Assalamualaikum w.b.t.



Sebelum tu minta maaf kepada pemilik blog. First sekali yang saya tak berkenan gambar angel dalam header tu. Sebab kita sendiri tak tahu rupa angle tu macam mana. Lagipun gambar tersebut kelihatan kurang sopan walapun ia hanya cartoon. Saya berpendapat tuan blog yang memiliki header tersebut sangat suka perkara yang bercirikan Korea sebab dari blognya yang memaparkan image-image dan style dari sana.

Dengan itu saya mencadangkan agar gambar tersebut ditukar dengan image lain berbentuk lukisan doodle yang digemari tuan blog yang lebih muslimah. Maksudnya ber 'identitikan' tuan blog. Baru dekat dihati penggemar blog tersebut.

Selain itu, melankolik ni bukan dia ada jiwa ke? Menggambarkan perasaan tuan blog. Kombinasi hitam dan warna-warna ceria(jika tuan blog memang gemar hitam). Turning Melancholy To Magic. Maksudnya biar ada cerita dari header tu yang lebih bombastik.. Biar orang lihat header tu, "Wah lawanya..kedengaran misteri tapi menarik". Bunga gugur tu macam tak smooth saya kira dan nampak tak cantik berkumpul jatuh sebegitu. Cuba campur dengan angin tiup ke atau daun gugur ke ditambah dengan rerumput dan bunga-bunga kecil..Lagi satu, ros hitam putih tu macam tak sesuai tegak kat situ..macam tiba-tiba..

Saya layak dapat header flash tu sebab saya pernah belajar flash dan multimedia cuma saya tak sempat nak mendalami ilmu ni lebih lanjut dan aplikasikan di blog sendiri. Nak buat flash sendiri macam dah lupa je sebab bukan major saya... Jadi saya sangat-sangat tertarik dengan kreativiti Kei Seichi membuat flash untuk blogger lain terutamanya Geekzster's World dan Invasion Plan. Memang cool!!!!

Teruskan usaha Kei Seichi dengan meluaskan bakat anda.. Hooorrraaaayyyy

5 comments:

Kei Seichi said...

ramai jugak yang condemn header ni...
tak berbakat langsung sy ni...huhu...
nice comments btw...


thanks sudi join...
all the best! =)

Brilliant Marjan said...

Kei Seichi >>

Bukan awak tak berbakat la.. Cuma kurang mahir lagi..Practice make perfect..Saya pun belum tentu hebat macam awak lagi..Buat flash pun masa project kat kolej dulu je..

Kei Seichi said...

hye..boleh x mintak tolong tukar coding untuk header flash tu?code dia ada kat entry ye contest..thanks..
terpaksa tukar code sebab ade masalah dengan web hosting...

Brilliant Marjan said...

sudah...

Kei Seichi said...

senarai pemenang dah keluar!jom tengok...


http://kei-seichi.blogspot.com/2011/08/senarai-pemenang-contest-saya-nak.html