Sunday, September 11, 2011

SEGMEN : AWAK SUKA MAKAN KUIH RAYA APA ???

Assalamualaikum .w.b.t.

Jalan-jalan terjumpa pasal kuih raya.. Kuih ke biskut? Sebut apa-apa pun boleh lah..Mood raya pun ada lagi kan? So, apalagi..Saya pun terjah segmen ni..
 
[ Klik sini untuk join ]

Bila sebut pasal kuih atau biskut raya, dah terbayang macam-macam aneka biskut yang ada dan menjadi kegemaran ramai. Cuba tengok bawah ni.. Terliur tak?


Bagi saya, semua jenis biskut saya akan try nak rasa walaupun saya kurang gemar biskut sebenarnya. Manis dan rasanya yang macam-macam buat saya kurang gemar sikit.. Huhu.. Time kanak-kanak dulu, saya cukup gemar biskut milo buatan nenek dan bila dah besar, saya try buat sendiri dan memang lesap sebelum tibanya Syawal. Adik-adik termasuk saya sendiri berserta sepupu suka makan. Tapi itu yang buat saya geram sebab habis awal dari biskut lain. Malangnya gambar biskut milo tiadalah..


Atas ni biskut samperit antara yang paling saya suka. Sedap sampai tak ingat dunia. Cuma baru ni kami sekeluarga beraya di rumah Pak Ndak kat Kedah tu hah, jumpa biskut ni.. Wah! Marvelous betul biskut yang Mak Ndak buat ni. Serius! Rupanya resepi tu sepupu saya, Fatin ambil dari kawan sekolahnya.. Pandai ko Fatin! Dia tak buat tapi suruh maknya buatkan resepi biskut samperit ni..


Kat atas ni tau tak biskut apa? Ni pun saya suka juga.. Tat gulung ke tat biasa ke atau tat blueberry ke..saya try juga.. Sebab memang ada yang sedap! Cuma kena pandai buatlah supaya rasa kulit luar dan intinya serasi..

Ada banyak lagi biskut raya yang menjadi kegemaran termasuk almond London, cornfleks madu, biskut cornfleks selain kerepek pisang, meruku ayam, meruku udang dan aneka jenis kekacang.. Laju je saya kunyah makanan ringan ni terutamanya masa study dulu jika tengah stress atau pun boring.. Sampaikan room mate merangkap class mate cemburu melihat mulut saya yang tak berhenti mengunyah kerepek atau kacang di sebabkan kata kawan saya ni gigi dia jarang tak macam gigi saya.. ^_^

Jom join sebelum terlambat.. malam ni je tinggal ~ tarikh tutup : 11 /09/11 - ahad - 11.59 pm

p/s: gambar di atas saya google je.. bukan kepunyaan saya..

7 comments:

Anonymous said...

aku suka kuih siput.... ngeee ~

Brilliant Marjan said...

ok2..sedap juga tu..

IFA Athirah said...

tart nenas!!! http://www.geekintherainbow.blogspot.com/

Anonymous said...

wow! bnyk nye kuih! hehehe.. tq ye sudi join! btw,blog awk dah duduk dlm blog sy utk sebulan! ;)

Brilliant Marjan said...

sama2..bagus segmen awk buat ni..boleh kenal kuih atau biskut raya yang biasa dijamu kepada tetamu yg bertandang

yayath said...

tart yang sedap:)hehe

[sutera kasih] said...

saya suka makan biskut cerelac heee