Saturday, September 15, 2012

HADIAH DARI KELANTAN

Assalamualaikum w.b.t.

Selamat berhujung minggu semua. Sebelum tu, saya nak ucapkan Selamat Ulang Tahun Kelahiran untuk adik bongsu perempuan saya, Hidayah. Lepas zohor nanti kami nak celebrate birthday dia secara kecil-kecilan.

Terus ke tajuk utama, dah lama saya nak share cerita ni tapi tak sempat..Tapi rasanya tak basi lagi. Tetap memorable!! ^_^

Memandangkan suami saya mempunyai darah campuran Perak dan Kelantan (saya Kedah dan Jawa Selangor),  jadi raya tahun ni, kami boleh dikatakan ronda-ronda Malaysia. Kami beraya di Selangor, Perak dan Kelantan.

Nak kata pengantin baru pun ia juga kami ni. Sebab suami tak bawa saya melawat saudara di sebelah Kelantan lagi. Bila datang Tumpat pada raya ke 4 baru ni, sambutan yang diterima sangat mesra. Orang baru lah katakan + bakal dapat orang ketiga pula..

Datang rumah adik beradik Abah (pak mentua) dan tok sedara yang lain di Chabang Empat & Kg. Simpangan, Pengkalan Kubor, ada je barang yang diberi sebagai hadiah. Saya terima je walaupun segan.

Rupanya, adik ipar (Nor) sempat berbisik, ini memang cara orang Kelantan jika sambut ahli baru dalam keluarga yang baru pertama kali datang. Saya tak pasti betul ke tak..tapi saya ok je.. Orang nak bagi, kita terima dengan tangan terbuka.

Adik ipar yang bongsu (Jiha), sibuk bertanya, "Kak dapat apa?" "Bertuahnya akak dapat hadiah! Jiha pun nak kahwin dengan orang Kelantan jugalah!"

Saya senyum je.. Tapi rasa teruja juga walaupun hadiah yang diberi kecil saja..

Hah, ni dia antara barang yang saya dapat...Tapi abaikan latar gambar ye..

[ Telekung..Tok Da bagi ke atau anaknya yang bagi..Lupa dah ]
[ 8 helai kain batik.. Untuk suami kain pelikat tapi  satu je ^_^ ]
[ Kain ela.. Tunggu lepas bersalin baru buat baju]
[ Ni saje nak interframe.. Kad raya dari member sekolah yang telah menjadi penulis novel, Noraz Ikha dan Dysha blogger doodle yang comel, kawaiidyshastudio. ]

Itu je coretan saya buat masa ini. Ada lagi yang saya nak kongsikan... Stay with me ya!

~ From bottom of my heart, thank you so much for the lovely present. Only Allah can bless them!

4 comments:

mamawana said...

Tahniah dpt present banyak

Brilliant Marjan said...

Hadiah biasa je tu..tq

Noraz Ikha said...

Salam. Dulu masa kat sekolah, kelas mana ye? Wah, sy baru perasan blog ni. Seronok dpt contact member lama :-)

Brilliant Marjan said...

wslm.ikha, cm ne leh jmpe blog ni?xkan tak kenal kot?hehehe...i selalu ngn elis n maizah..kita kenal masa form 6.