Monday, September 3, 2012

PERKAHWINAN SEPUPU, 1 SEPT 2012

Assalamualaikum w.b.t

Lama saya tak update blog, dah bersawang sana sini. Cuti seminggu pun macam tak sempat je. Sambung lagi dengan cuti merdeka. Mood masih dalam raya lagi ni.. Masing-masing banyak menerima jemputan rumah terbuka dan kenduri kahwin termasuk saya.

Rasa tak larat nak makan banyak sebab kena beringat. Nanti saya juga yang sakit. Tapi memang best ketika menghadiri kenduri di rumah pakcik saya iaitu Acik Su di seksyen 19, Shah Alam. Mana tak nya, awal lagi kami dah sampai sebab majlis nikah berlangsung pukul 9.30 pagi.

Menu sarapan di rumah Acik Su, saya jamah sikit sebab kebetulan perut dah kenyang. Sejak mengandung ni, tak boleh nak makan banyak untuk satu-satu masa. Jadi kena makan sikit tetapi kerap.. So, nak jadi cerita, setiap apa yang dihidang, saya ambil dalam kuantiti yang sedikit. Tapi makan banyak juga kan?

Dalam pukul 12 tengah hari kami makan menu kenduri pula.. Sedap.. Saya ambil apa yang saya suka je.. Tapi tak snap gambar je..Tapi sangat sedap fish fellet yang ada tu.. Lain dari yang lain..

Actually, kemuncak yang kami satu family dok tunggu je tu adalah hidangan kambing panggang.. Fariq iaitu Along kapada pengantin yang sponser menu ini sebanyak 6 ekor untuk adik perempuan tunggal kesayangannya. Itu yang kami semua tak berganjak lagi dari awal. Lagipun ketibaan mempelai untuk acara seterusnya pada jam 12.30 petang.

Anyway, tahniah buat sepupu saya Nur Farina Binti Sumairi dan suami, Mior Mohd Syazwan Bin Shafiai. Moga berkekalan hingga ke syurga dengan memiliki zuriat yang soleh solehah.

[Before solemnization with her bestie]
[Mior & Farina]
[Actually, Mior is Hanim's brother. She is my classmate at KUIS. Tak tahu kisah cinta mereka tapi tahu semuanya ketika mereka bertunang... Kecil je dunia ni]
[ Farina ni peminat biru sebab masa walimah saya pun dia dah admirer dengan warna bilik pengantin saya Febuari lepas ]
~ Muka dorg seiras kan? Anyway perut mommy to be kenyang dengan menu yang pelbagai.. Alhamdulillah

3 comments:

atuk said...

Assalamualaikum BM

mula2 tahniah...moga lahirnya zuriat yg soleh

selamat pengantin baru buat Farina dan pasangannya

fiQRa said...

barakallah ;)
swettt sgt ~

syiela said...

tahniah buat pasangan pengantin.. sweet sangat :)