Tuesday, May 28, 2013

SEBUAH KASIH SAYANG



Aku melihat tidak seperti Dia melihat,

Aku lalai..
Aku leka..
Hanyut...
Tidak sedar ada yang memerhati
Penuh rahsia
Namun, demi sayang, tetap Dia mekar
Dihulur pelukan rahmat
Lembut menikam
Tajam menusuk
Pedih terhiris
Tetap bertahan demi Aku yang BODOH

Manusia apakah aku ini??
Ego!
Sombong!
Marah!
Dendam!
Tetap disambut dengan SABAR..
Lewat aku sedar..
Lewat aku bangkit..
Lewat aku tergadah..
RUGI!!!!!!!!
Terasa sia-sia membuang masa setahun lebih..

ALLAH...
Besar rahkmatMu..
Aku malu..
Sangat malu..
Tetap lembut Engkau menyambutku..
Semuanya kerana SAYANG
Penghayatan yang tak aku peduli sebelum ini..

ALLAH...
Kuatkanlah aku menerima dakapanMu
Sabarkanlah aku menerima teguranMu
Semaikanlah aku menerima cintaMu
Tabahkanlah aku meniti ujianMu

Tak terungkap kata-kata..
Engkau lebih tahu betapa nasuhanya aku
Engkau lebih layak menilai aku
Engkau tahu isi hatiku

Peluang ini tidak akan ku sia-siakan lagi..
Tolong 3x
Aku ingin bersamaNya
Kerna Engkaulah penghuni hati ini..

.....

Baru aku sedar, cintaMu sangat indah.....
Syukur Ya Allah