Wednesday, December 1, 2010

BULAN DAN BINTANG 1.12.2008

Assalamualaikum w.b.t



Sebening pagi saya tersedar dari lena..Bukan tidak biasa tapi sejak kebelakangan ini tidur tidak menentu, jadi itu menyebabkan saya jarang bangun seperti kelaziman.. Maksudnya, sebelum ni saya tidur awal dan bangun awal tapi sejak nak exam dan menyiapkan segala assignment, tidur macam tak tidur saja.. Bangun pun lepas azan subuh.. Muka pun sembab.. Namun pagi ini, aura terasa berlainan.. Mungkin bebanan presentation sudah selesai..

Yup, malam tadi lepas maghrib, itulah kelas terakhir untuk subjek Strategic Management. Tekanan sangat manis... Betul ke? Saya yang merasakan begitu. Semakin hampir untuk menamatkan pengajian. Now, preparation for the final exam that can be start on December 13rd, 2010. Ya, Allah.. Mudahkanlah segala langkahku untuk mendapatkan ilmuMu.. Aku tidak mahu ilmu itu hanya di sini saja tetapi dikongsi untuk kemaslahatan bersama. InsyaAllah.. Amin..

Walaupun saya bukan yang terbaik di dalam kelas namun kami adalah yang terbaik di antara sekalian manusia yang berpeluang untuk belajar diperingkat yang lebih tinggi.. So, don't feel stress and down because of you are not in that level but try to get and strive for success to make an effort about what you have done. Be the best in your position.

Lets talk about the entry..

Dah lama juga kami saling mengenali... Sungguh.. Rasa tak percaya pun ada.. Tapi pada tarikh keramat itu, 1.12.2008, ia menyapa... Anda masih ingat lagi kejadian alam pada tahun tersebut?? Guess what? =) MOON & STAR SMILE TO THE NATION... Remember that??

Tapi mungkin ramai yang tak perasan kot... Saya pun tak dapat melihat... Dalam pukul 8.00 lebih..

"Awak, cuba tengok kat luar. Cepat.. Bulan dan Bintang tersenyum, awak.."

Dalam hati... Hantu ke apa? Ish..merepek je...

"Awak nampak tak?"

"Mana ada. Saya tak nampak. Ish...Pelik betul... Gelap je..."

"Betul awak... Cantik.. Tersenyum je Bulan dan Bintang tu..."

"Saya tak nampak..."

....................................

Itulah kenangannya.. Hehehe.. Betul rupanya ada Bulan dan Bintang tersenyum.. Puas saya sumpah seranah.. Ganggu je..

Bila saya utarakan hal tersebut kepada sahabat saya keesokkannya, sahabat saya mengiakan keadaan itu.. Terkejut kau..(Alamak..tak tipulah...)

"Aku nak gi cafe belakang dengan Wa, ntah tetibe, Wa yang cakap.. Kak, Bulan dan Bintang tersenyum tu..."

"Kitorang tengoklah..Lama juga kejadian tu..."

Baru saya sedar, Bulan dan Bintang tu menghala ke timur... Memanglah saya tak nampak sebab tingkat bilik saya menghadap ke utara. Lagipun terhalang dengan bangunan...

Aduh.. Rasa rugi pula.. Angah pun tengok apabila saya ceritakan keadaan itu kepadanya.. Saya punggah balik paper kat rumah sebab nak tengok macam mana rupanya Bulan dan 2 Bintang yang membentuk wajah tersenyum... Allah... Indah....

...................................

Sudah 2 tahun...Sangat indah ciptaan Allah bagi mereka yang berfikir...

2 tahun juga, kami kenal.. Dia telah menjadi sebahagian dari saya sekarang ini... Tunggu masa je kami jadi satu...





~ Manusia memang tidak puas dengan apa yang dimiliki.. Namun itulah kelemahan saya.. Hukhuk.. Saya cuba belajar menerima apa yang telah dijodohkan untuk saya...Itulah redha Ummi dan Abah saya...

No comments: