Saturday, June 25, 2011

WIRA WANITA







[Semua gambar ni diambil di Islamic tumblr...]


Saya suka gambar ke dua last dan last sekali sebab itu jiwa saya sedari kecil. Sekarang ni masih membara lagi cuma kurang dah macam zaman muda-muda dulu. Tapi saya tetap rindukan bidang sukan yang paling saya gemari, Seni Pertahanan Diri.

Teringat zaman sekolah dulu, hari minggu ada tournament. Pakai full attire Taekwondo. Ketika lawan tak rasa apa-apa tapi balik je rumah, baru perasan lebam kat paha dan kaki. Mulalah carik Ummi..

Bila ke sekolah esoknya dengan muka yang memang bajet suci bersih (gadis pingitan) tapi buat semua orang hairan dan tertanya-tanya (tidak ramai tahu saya join tournament) kerana jalan terhenjut-henjut macam orang ditimpa kecelakaan.

Bila orang tanya, saya senyum je.. Sehinggalah kawan sekelas, Ridhwan (dah kahwin pun) bertanya, "Muka comel tapi nape ko jalan gitu?? Ko excident ke?"

Saya ni malas nak layan tapi memandangkan dia antara kawan yang paling baik, so jawaplah "Aku join tournament semalam. Jadilah gini "

"Hah? Ko masuk apa? Asal aku tak tahu? Eh, jap. Yang dengan Zaim, Asraff semua tu ke?"

"Ye betul. Aku join dengan dorang lah tu. Tak ramai budak form 3 ni. Aku je perempuan tunggal wakil form 3. Kawan baik aku tak ada pun yang berminat"

"Ko tu memang lasak habis! Dah lah. Jaga diri elok-elok. Tapi aku respek la.. Tak sangka ko berminat dengan Taekwondo ni"

"Dari sekolah rendah lagi aku join le. Thanks ya... Doakan aku cepat baik"

*Paling best pun dapat gangsa je masa sparring & pomsee*

~Tq Sir V. Sundram & anaknya S.Kumuthini.~
[Saya hanya ingat sir sekolah rendah & awal menengah je. Yang lain kelalen]

No comments: