Wednesday, March 27, 2013

Kesan Zikir Terhadap Otak Manusia

Otak hanyalah aktiviti-aktiviti bio-elektrik yang melibatkan sekumpulan saraf yang dipetanggungjawabkan untuk melakukan tugas-tugas tertentu bagi membolehkan ia berfungsi dengan sempurna.

Oleh itu, apabila seseorang itu berzikir dengan mengulangi kalimah-kalimah Allah seperti subhanallah, beberapa kawasan otak yang terlibat menjadi aktif. Ini menyebabkan berlakunya aliran bio-elektrik di kawasan-kawasan saraf otak tersebut...

Saudara-saudara seIslam, ketika saintis barat baru menemui mukjizat ini, kita umat Islam iaitu umat terpilih ini telah lama mengamalkannya dan menerima manfaatnya. Malang bagi mereka yang masih memandang remeh tentang kepentingan berzikir dan secara nyata mengabaikannya...


JOM ZIKIR

Subhanallah 33x
Alhamdulillah 33x
Lailahaillah 33x
Allahu Akbar


3 comments:

||aLeaSaRa|| said...

slm sis,mmg byk klbhn berzikir,ni.sy tiap kali rs takut,gementar apatah lagi ms nk interview dll...lps berzikir je mcm hlg satu bebanan batu yg berat menghempap kepala :)

Brilliant Marjan said...

wslm.betul tu dear.bila kita berzikir,jiwa tak kosong dan insyaAllah tiada yg mengganggu.

Ketika tahun baru cina tahun lepas (2012), alhamdulillah berzikir dan berselawat dlm perjalanan, kemalangan berlaku dan alhamdulillah Allah masih panjangkan umur kami sekeluarga.

Berkat ingat Allah selalu dan berkat amalkan zikir dan selawat.

anumuchan said...

thx sharing..jom berzikir :)