Wednesday, January 22, 2014

JALAN-JALAN, MAKAN-MAKAN

Assalamualaikum w.b.t.

12/1/2014

WANGSA GRILL BY CHEF ZUBIR

Saje tukar angin sebab saya dah boring makan kat tempat biasa kami makan. Bila suami minta beri cadangan, saya terus ajak datang sini. Baru lagi cawangan restoran ni..

Lepas Maghrib kami menapak. Agak lama juga tunggu nak makan. Orang ramai. Pelayan friendly. Kat bawah ni mostly picture google je.






[This is my own picture - My Hubby & My Son]


Kami tak order apa yang tekak kami nak makan (saya nak try spageti dan suami nak try lobster) tapi saja try menu Meat Lover bla bla bla.. Tak ingat nama nya tapi gambar macam kat atas. Suami tak gemar menu yang kami order. Just "BOLEH" katnya.

Lupa nak cakap, sebelum tiba menu kami, kami makan snek macam maruku tu. Itu pun dia cas tau.. Baby saya suka la benda ni.. Then kami order Starter kentang goreng tu..

Overall, hiasan dalam restoran ni cantik dan penuh dengan reward  dari zaman muda dan terkini Chef Zubir. Makanan, bagi saya hebat.. Hiasan pun canggih. Last tu kami makan kek Tiramisu.

17/1/2014

WADIHANA ISLAMIC STEAKHOUESE (WISH)

As singkatan namanya, itu jugala yang telah di wish oleh abah saya sewaktu kami balik bercuti di kampung saya pada Thaipusam yang lalu. Abah saya dah siap potong keratan akhbar Metro untuk merasai makanan di WISH.

Actually, adik2 saya tak cukup ketika itu tapi mana yang ada tu kami join je makan. Termasuk Abah Ummi dan 2 baby, 11 orang semuanya. Ni kami pergi yang dekat Bangi tu. Ikut Highway SKVE yang baru tu, kejap je la sampai..

[My own picture: iklan penyambut tetamu depan pintu masuk]
[My own picture: Garlic Bread for My Son]
[My own picture: Alfredo so yummy..]
[ Permintaan adik saya ke 6 dan isterinya - tak ingat nama tapi daging la..]
[ Permintaan adik ipar ke-3]
Ramai pengunjung yang makan dalam restoran ni. Sempoi dan cantik. Pelayan friendly juga sama macam dekat Wangsa Grill tu. Tapi semuanya lelaki. Kat sini pun tunggu makanan sampai agak lama juga. Terutamanya menu Abah saya dan suami saya, kalau tak silap namanya, Meat shoulder bla bla.. Kami habis makan baru dapat menu mereka.

Saya ni kalau pergi mana-mana restoran yang jenis orang putih ni, saya suka order jenis spageti yang kuah putih or Carbonara. Tekak memang suka yang cheese dan creamy ni. Memang terangkat. Alfredo tu memang sedap walaupun nampak dull je tampa hiasan.

Semua sedap.. saya try suami punya menu, sedap juga. Banana milkshake dan oreo milkshake pun sedap.

Overall, menu puas hati termasuk Abah dan Ummi saya suka rib apa ntah yang di order Ummi saya. Tapi bab pelayan ni, dorang tak berapa efficient la. Maksud saya, bila kita nak order tu, mereka kata sebut kod makanan tu. Contoh: 287 Alfredo. Dorang tak hafal menu.

Then, bila nak hantar menu pula, pelayan ni tak tahu menu tu di order oleh meja mana. Terpinga-pinga kami dan mereka. Sampai siap panggil pekerja yang lagi senior.. Punya berkerja keras otak nak hafal nama menu yang kami order tu. Dan accident yang tak patut terjadi (tapi manusia kan mana ada yang perfect) pelayan yang ada tu agak kecoh nak mengemas meja yang telah digunakan dan ada yang terpecah.

Abah cakap

"Makanan memang sedap tapi kalau orang yang mementingkan semuanya, mereka perlu tingkatkan service tu ke tahap yang lagi hebat. Kalau orang yang tak kesah, mereka buat tak tahu aje"

No comments: