Wednesday, November 20, 2013

Ahmad Ammar Dalam Kenangan (1993 - 2013) - Pelajar Malaysia Yang Meninggal Di Turki

Assalamualaikum w.b.t.
Sejujurnya saya tidak tahu apa yang berlaku sehinggalah secara tidak sengaja saya terlihat video ini di wall facebook sahabat saya dan jujur, saya tersentuh dan syahdu.

Saya hanya mampu berdoa untuk melakukan segala kebaikan selagi hayat dikandung badan sesuai dengan status seorang hamba, isteri, ibu, anak, menantu, kakak dan sahabat. Untuk berjihad dan berkelana keluar dari zon selesa memerlukan keizinan dari seorang suami. Jika tidak diberi izin untuk pergi jauh, saya hanya buat yang termampu walaupun hati mengiginkan lebih.

Moga saya sekeluarga dan keturunan saya mampu dan mengikuti segala kebaikan perjalanan dan perjuangan Rasulullah, para sahabat dan Adik Ahmad Ammar untuk masyarakat Islam. InsyaAllah.

Al-Fatihah.

p/s: Memang nak bermusafir di bumi Ambia. Saya teringin nak bertalaqqi dengan Shaikh2 hebat. Nak belajar Al-Quran bersanad. Allah Maha Besar

No comments: