Sunday, October 16, 2011

REAL STEEL



A gritty, white-knuckle, action ride set in the near-future where the sport of boxing has gone high-tech, Real Steel stars Hugh Jackman as Charlie Kenton, a washed-up fighter who lost his chance at a title when 2000-pound, 8-foot-tall steel robots took over the ring. Now nothing but a small-time promoter, Charlie earns just enough money piecing together low-end bots from scrap metal to get from one underground boxing venue to the next. When Charlie hits rock bottom, he reluctantly teams up with his estranged son Max (Dakota Goyo) to build and train a championship contender. As the stakes in the brutal, no-holds-barred arena are raised, Charlie and Max, against all odds, get one last shot at a comeback.



Sumber: Trailers

~ Siapa yang suka robot gusti, boleh lah layan cerita ni.. Memang best bagi menaikkan semangat untuk berjuang. Bukan kecil sebarang kecil tapi ada jiwa yang kuat, pasti boleh! Saya tengok pun sebab terpengaruh dengan Alang dan Soleh.. Actually bila tengok cerita ni, saya teringat nasihat Ummi sebab saya suka kata tak boleh padahal belajar dah memang tinggi cuma minat terhadap kerja yang kita buat ketika ini tiada. Tapi Ummi tetap kata, " Jangan merungut! Kakak boleh..Sabar je. Kakak dah cuba untuk dapatkan apa yang akak nak tapi belum masanya.. Sabar je.."

5 comments:

LaNuNsepet said...

Lanun pun suka citer mcm ni he3.. iron man lg suke he3.. mcm budak2 lak. ka3..

Aien Not Alien said...

kelihatan macam best je..huhu

mesti kena tengok.. :)

Yatie Awang said...

sesekali layan citer macam ni best juga kan

[sutera kasih] said...

best ke ekkk cerita ni..nnti nk tgk hehe

Brilliant Marjan said...

Actually cerita ni more to spirit of fighting..walaupun kita dipandang rendah, jika ada semangat yang kuat,kita boleh berjaya..

saya suka bila part Atom(robot) follow gerakan Max. Cute. Lagi2 bila menari..