Wednesday, December 11, 2013

SHOPPING DI JJ AEON SETIAWANGSA

Assalamualaikum w.b.t.

Kalau dah namanya perempuan, suka sangat cuci mata dengan shopping. Alhamdulillah sabtu baru ni, 7/12/2013 saya, Ummi, Anjang dan Ina berserta dengan baby masing-masing menghabiskan hujung minggu bersama. Suami saya ada kerja, so, ingatnya tak dapat balik rumah Ummi. Tapi ntah macama mana suami izinkan. Ummi yang ambil kebetulan nak datang rumah saya berjalan.

Macam dapat kunci je bila yang join shopping tu semuanya perempuan. Anak saya, Akhtar pertama kali tidur dalam troli.

Yang nak ceritanya, dah lama hati teringin nak jejak kedai DAISO yang selalu blogger2 dok cerita tu. Tapi tak berkesempatan. So, bila peluang depan mata, saya tak lepaskan! Kebetulan ada dekat JJ Aeon Setiawangsa.

Harga semua RM 5.Cute dan comel. Saya beli apa yang perlu je. Nak dekat RM 250 juga habis. Itu barang saya, Anjang dan Ina.

Then, kaki jejak masuk Aoen bahagian pakaian. Anjang dah rambang mata dengan cekak rambut yang super gorgeous tu. Kebetulan saya terlihat perfume keluaran SIMPLYSITI. Dalam hati nak beli jika berkenan. Kebetulan juga SALE. Grab la mana yang berkenan.

[Sweet baunya. Saya tanya dekat jurujual mana yang ramai orang pilih? Ini dia, CANDY. Offer]

[Ni bau dia best giler. Goda suami I, OK!! ]

[ Hadiah untuk suami tercinta. Sekali bau terus berkenan!!]
Lepas tengok minyak wangi, mata pula rambang tengok baju anak. Beli beberapa pasang baju baru untuk pakaian harian dia. Budak makin lasak baju cepat kotor. Kesian anak Ummi. Beli juga sepasang kasut untuk bagi dia semangat nak jalan sendiri. Ummi tak sabar tunggu saat tu. Ummi tak larat nak dukung Akhtar dah.

Ingat nak beli mainan untuk birthday anak sempena 1tahun tapi tiada yang berkenan. Bila teringat anak dah pandai conteng, saje saya beli water color yang sesuai untuk usia macam dia dan beli paper warna. Boleh buat sesi seni bersama anak. Syoknya!!

[See...wajah comel semua anak2. Ziyad, Akhtar dan Sumayyah. Izzat je tiada dalam gambar sebab masih di Kedah lagi. Sumayyah tangah tak ada mood tu]

Nak cerita kat sini, saya rasa semua masalah hilang bila dapat shopping macam ni. Bukan selalu. Memang terapi lah. Syukur. Sayang Ummi saya sebab memahami anakmu ini.

p/s: Serius, saya tertekan minggu lepas. Tapi let gone be bygone. Today, Selangor cuti tapi kami kerja. Selamat bercuti ye kawan-kawan. Cantik tarikh hari ni kan? 11/12/13 My anak buah yang sebaya dengan anak saya dan ziyad menyambut ulang tahunnya hari ini. Semoga menjadi anak yang soleh dan berjaya dunia akhirat.

No comments: