Tuesday, January 12, 2010

❤ CRAZY BOOKS ❤

Salam semua...

Sekarang ni musim hujan la. Lebat betul. Masuk je petang dah hujan.. Tak pelah, ada rahsia disebaliknya.. Topik utama bukan nak cerita pasal hujan, saya tak pandai nak buat kajian cuaca..Saya hanya sekadar berkongsi buku yang saya ada sekarang ni..

Banyak buku-buku saya ni.. Seiring dengan peningkatan usia, buku yang saya baca pun dah lain..Novel cintan cintun memang tak main la..Banyak kepada buku yang membangunkan diri baik dari Motivasi, Novel dll..Saya suka sangat membaca..Duit habis kat buku pun tak apa, asalkan ia berbaloi tuk masa akan datang..

Kalau anda semua ada masa, bacalah ae.. Bila kita banyak membaca dan berfikir, sel-sel neuron akan berkembang dan bercambah.. Jadi anda semua tak mudah lupa dan tak kan nyanyuk..Lagipun ilmu yang kita dapat dari membaca dan berfikir, nilainya sangat mahal bila kita dapat aplikasikan dengan baik dalam apa jua yang kita lakukan..Diri anda yang untung.. =)




PENULIS: A. Ubaidillah Alias (novelis Warkah Cinta Berbau Syurga).

"Sudah menjadi tanggungjawab saudara seagama menasihati saudaranya. Ini adalah tugas saya dan kamu. Menasihati dan menyampaikan adalah tugas Muhammad. Itulah tugas khalifah. Saya tidak akan berhenti dari menyampaikan, dan kamu juga harus begitu "
~ Dah lama saya beli, tapi lambat nak share..sowi..




 PENULIS: Hasrizal Abdul Jamil (saifulislam).

"Gerimis SAKINAH membawa pasangan meredah lautan MAWADDAH. Bertemankan RAHMAH untuk menempuh hari cerah dan mendung hitam, manis madu, dan pahit hempedu pada realiti sebuah kehidupan , pasca 'Aku Terima Nikahnya'. Cinta dan kasih sayang bukan sekadar kurniaan nikmat hidup yang sementara. Malah ia sebagai satu seruan untuk kita Bercinta Sampai Ke Syurga "
~ Kedua-dua buku ni saya memang suka baca dan menjadi koleksi kegemaran saya..




PENULIS BRICKS TO BRIDGES: Robin Speculand (CEO of Bridges Business Consultancy Int.). Manakala PENULIS 50 PROSPERITY CLASSICS: TOM BUTLER-BOWDON.

Kedua buku di atas ni, baru je saya beli semalam 11/1/2010..Tak habis baca lagi..Tapi kedua buku ni memang bagus bagi sesiapa yang nak membangunkan diri dan membina strategi dalam mencapai kejayaan.

"Once a thing seems normal to you, it is surely yours, through the Law of growth and attraction, as it is yours to know addition after you have learned the use of figures "

 ❤ Sanah Helwah Acik~My brother

6 comments:

Frodo Baggins said...

banyak nya buku ...
huhuhuhuhu


>>_____<<


lagu maher zain ni sedap

Brilliant Marjan@اداويه said...

meh la baca buku2 yg byk ni..awk suka buku x?msti awk pn ada koleksi sendirikn? =)

arque said...

boleh buat pustaka lah lepas ni yaa!

kakaka. xp

Faarihin said...

jelesnya tengok buku2 akak ni.. oghang dah lama tak beli buku ni.. dah de fulus nant.. memang nak mengadap buku aje.. hehehe.. (^__^)

Brilliant Marjan@اداويه said...

to arque>>

memang dah jadi pustaka dah..tinggal nk susun elok2 je..khazanah negara yg byk dah ni..pening nk simpan mana..huhu

Brilliant Marjan@اداويه said...

to faarihin>>

faarihin simpan duit tu hal penting dulu k..ada rezeki lebih boleh beli buku..

~syoknyer nengok buku byk2..tp kena baca gak..