Thursday, January 28, 2010

Law Of Attraction – Hati-Hati Bila Banyak Memikir Sesuatu



Bila Anda kerap memikirkan wajah kekasih Anda, dia akan  kerap menghubungi Anda. Sebabnya cuma satu, dia teringatkan  Anda selalu. Tenaga mental Anda membuat minda Anda bekerja untuk memunculkan kekasih Anda di depan mata Anda. Minda akan wujudkan proses perjumpaan Anda dengan kekasih Anda supaya Anda dapat menatap matanya. Kekasih Anda tu mungkin akan memberitahu Anda di mana tempat berjumpa, waktunya jam  berapa. Lama-kelamaan,  Anda dapat jumpa dia juga.




Contoh lain…apabila Anda selalu teringat ibu Anda di kejauhan, ibu Anda juga akan  kerap teringatkan Anda. Dia akan terbayang-bayang wajah Anda lalu muncul satu gesaan di hatinya, mendesak dia mahu berjumpa dengan Anda. Mungkin beberapa hari kemudian, secara kebetulan ibu Anda tiba-tiba muncul di depan pintu rumah Anda simply kerana Anda banyak teringatkan dia beberapa hari lepas.

Sebenarnya, prosesnya adalah begini – gelombang minda Anda mengembara beribu-ribu batu untuk sampai ke minda ibu Anda. Semakin kerap Anda berfikir mengenai ibu Anda, kesannya gelombang minda Anda akan menjadi semakin kuat getarannya, mendorong gelombang tu untuk bergerak lebih cepat. Gelobang minda kita bergetar untuk bergerak.




Jika Anda meminati kereta Mercedes C230 dan Anda selalu terbayang-bayang memandu kereta tu seolah-olah ia benar-benar berlaku, Anda akan perasan mata Anda banyak menangkap kelibat kereta Mercedes C230 lalu-lalang kat mana-mana Anda pergi. Anda akan merasa bertuah sebab selalu nampak kereta idaman Anda tu hingga Anda tersenyum sendiri jadinya.

Contoh-contoh tu semua hanya sebahagian dari bukti yang minda kita ni sememangnya ‘mesra pengguna’ kerana ia memberi respon pada apa saja yang kita kerap fikirkan. Mengikut hukum penarikan (Law Of Attraction) minda akan menarik apa yang saja yang kita banyak fikirkan bahkan menemukan kita dengan situasi, orang perseorangan, perkara dan benda berkaitan dengan apa yang kita selalu fikirkan tu.

Untuk mendapatkan sesuatu, fikirkannya dengan kerap. Nak mendapat duit, fikirkan duit selalu! Ya, ni betul dan saya mengakuinya berdasarkan pengalaman sendiri dua tahun lepas, bila saya terjumpa buku The Secret secara kebetulan.

Cuma, saya tak suka buat sebab saya akan terdorong menjadi tamak. Tapi, saya pernah terima duit dari kengkawan dalam jumlah yang tak disangka-sangka. Pernah beberapa kali ada member belanja makan bila tetiba terjumpa ngan dia. Kekadang adik beradik saya bagi saya duit yang saya tak minta tapi duit tu saya ada fikirkan beberapa hari lepas.

Bila Anda kerap memikirkan masalah, kesannya Anda akan mendapat lebih banyak masalah.

Hati-hati bila Anda banyak memikir sesuatu.

Sumber: iMotivasi


***************************************************


~ Sebenarnya pernah juga terjadi ketika sebelum rumah saya dimasuki perompak. Hal ini terjadi awal tahun lepas ketika saya berada di semester 5 pengajian. Saya di KUIS, seperti biasa menjalani urusan harian sebagai pelajar. Tetapi sejak hari isnin sebelum kejadian, hati ini selalu teringatkan ummi saya di kampung. Rasa rindu yang amat padahal saya ni boleh dikatakan kerap balik ke rumah. Saya cuma menenangkan diri saya tanpa memikirkan yang bukan-bukan. Tapi ia semakin menjadi-jadi setiap hari sehinggalah hari jumaat. Tapi saya tidak lah pula menelefon ummi saya (ummi saya ni jenis tak suka saya call jika tak ada hal..even nak borak-borak pun ummi tak bagi..ummi selalu kata ok..tapi sebagai anak, saya kena pandai-pandailah bawa diri..ummi tak nak kami risaukn ummi atau ummi risaukan kami adik beradik. Tapi kalau tak call, mulalah ummi bising..hukhuk..sabar jelah).


Tetapi dengan tak disangkanya, ummi call saya pada pagi sabtu ketika saya berdiskusi dengan kawan2 saya dan hati saya dah berdebar-debar tak tentu fasal. Hairan sungguh! Benarlah bagai dikata dan difikirkan, ummi, abah dan adik-adik ditinpa kecelakaan di rumah sendiri. Rumah dimasuki perompak!!! Allahu Akbar!! Saya terkejut sungguh! Hari itu juga saya dan anjang balik ke rumah tanpa ummi ketahui (ummi tak bagi kami risau dan tak bagi kami balik..tapi pertengahan jalan sebelum sampai ummi dah tahu dah kami balik!)


Alhamdulillah tak ada apa-apa yang teruk, tapi saya dan anjang sedih jugak sebab abah cedera, ummi ditolak dan adik2 saya luka-luka akibat bergelut dengan perompak tu..hukhuk..Rupa-rupanya, kesemua adik2 saya yang berada di kolej ketika itu mengalami perasaan yang sama. Teringatkan ummi dan tak senang tidur..

5 comments:

Frodo Baggins said...

hahhahahaha cool
biar betul??
baiklah akan diamalkan
agaggagagagagga


>>____<<

Brilliant Marjan said...

sy mcm nmpk idea naqal je..nk minta duit lebih ae??

tuk kebaikan xpe en. frodo.. *__*

Brilliant Marjan said...

alhamdulillah..tp point kt sini, minda yang m'hubungkn antata ibu dan ank.. >__<

~miss my mom

Faarihin said...

lepas ni sentiasa fikir nak pergi luar negara lah.. hehehe.. (^__^)

Alhamdulillah keluarga akak masih selamat.. semoga selepas ni tak berulang lagi.. zaman sekarang ni macam2 yg kita tak dapat nak jangka.. jauhkanlah perkara tu lagi..

Brilliant Marjan said...

fikir-fikir hal yang positif tau..biar minda separa sedar kita menjana dengan kuat..dan realisasikannya dengan sangat membanggakan...