Friday, February 14, 2014

KAWAN KAHWIN DENGAN ORANG RUSIA

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah sekali lagi kita berjumpa pada hari jumaat yang mulia ini. Harapnya anda semua sihat dalam perlindungan Allah s.w.t. Sekarang ni perlu berhati-hati dengan keadaan cuaca yang kering dan berjerebu. Denggi pun makin berleluasa. Itu tanda kita perlu koreksi diri kenapa Allah timpakan musibah ini..

Alhamdulillah dengar kata ada sesetangah tempat hujan turun.. Apa-apa pun cuba bersangka baik dengan Allah..

Sebenarnya lama juga dah nak share gambar kahwin kawan baik suami (kenalan saya juga), tapi masa sungguh menyemburui apatah lagi dalam keadaan kurang sihat.

Tiada apa yang menarik tentang perkahwinan mereka (Aizat dan pasangan) sebab simple tetapi ironinya percintaan jarak jauh antara dua negara tu..

Untuk pengetahuan rakan-rakan blogger, Aizat ni jika diikutkan tidak menarik pun dari segi ketinggian sebagai seorang lelaki (dan itu yang membuatkan tuan punya badan rasa rendah diri).. Ini bukan saya cakap tapi beliau sendiri beritahu ketika saya dan Fiza berada di zaman belajar lagi (degree)..

Aizat: Ada perempuan yang aku suka tapi mereka tak suka kat aku..
Fiza: Ko kan pandai masak..
Aizat: Perempuan kadang tak heran pun..Siapalah nak kat aku ni..

Dialog lain bila saya dan suami datang ke rumah keluarganya ketika awal perkahwinan kami

Aizat: Orang Malaysia tak nak aku, aku cari orang luar la yang sudi terima aku dengan seadanya..
Suami: Betul ke ni?
Aizat: Betul la.. Dah dorang asyik tengok tinggi rendah je..Biar aku cari orang luar..
Suami: Negara mana?
Aizat: Rusia
Saya: Wah.. Jauhnya.. (Macam tak caya tau bila dia cakap begitu ingatkan main-main)..

Rupanya ketika akhir tahun2012, hubungan mereka menjadi serius dan mulalah berbincang antara keluarga masing-masing. Saya dan suami hanya mendoakan yang terbaik buat sahabat kami ini..
Aizat ada juga mengajak suami menemaninya ketika beliau ingin akad nikah bulan Disember lepas di Rusia tetapi suami menolak kerana komitmen kerja dan saya pula mengandung..

So... Inilah penyatuan hati antara Aizat dan Regina Gumerova..

[Kuala Lumpur to Naberezhnye Chelny]




[My Hero, Akhtar with the Brides and daddy's friend]



Moga bahagia hingga ke syurga dan memperolehi zuriat soleh solehah..

p/s: Aizat ni memang pandai masak mengalahkan perempuan dan siap ambil tempahan pavlova, durian crepe, kek dll. Lagipun family mereka ni ada buat business frozen food kecil-kecilan. Regina pula memang muslim tapi kat Rusia muslim kan minority, so sebagai isteri, dia melepaskan jawatannya sebagai pereka grafik dan berhijrah ke Malaysia mengikut suaminya. Regina ni pandai mengait baju sejuk dan beliau juga mempunyai kembar. Moga mereka nanti dapat anak kembar juga.. Hehehe

5 comments:

♥ p a a n i ♥ said...

tahniah utk mereka....:)

atuk said...

Assalamualaikum BM

Allahuakbar

amen amen
Insyaallah...bahagia hingga ke Syurga

Unknown said...

Bole x nk no tpon bro yg kwin ngn org rssia 2... ad sklan nk tnya...hhu...prsonal question...tq..hrap blas ye

Unknown said...

Bole x pm no bro yg kwin rssia tu...ad soklan cpumas...pleasee...nk tnya pglmn dy..

Unknown said...

Kawin rusia ok..ntah2 hantaran pn depa x mintak lgsung..klau cmtu sy pn nk cari gk kat belah2 negara soviet ni