Showing posts with label Tag. Show all posts
Showing posts with label Tag. Show all posts

Thursday, May 20, 2010

AWARD & TAG LAGI

Assalamualaikum w.b.t

Maaf andai tiada entri baru dari saya buat masa ini. Saya kekurangan masa untuk mengupdate entri baru apatah lagi laptop kesayangan saya menghadapi masalah untuk diberikan rawatan segera..Huhu..Maaf ye kawan-kwan semua..

Tapi walaubagaimanapun, saya ingin mengucapkan terima kasih buat semua sahabat yang sudi berkunjung di teratak saya ini. Tak lupa juga buat pemberi award dan tag..Terima kasih sekali lagi. Maaf sebab lambat menyiarkannya..

Dari Pereka Cerita




3 names in your message inbox

Fiza, Abah & Rizal


Your main ringtone

Ya Allah by Wali Band


What u did at 12 last night?

Enak dibuai mimpi


Who was the last person you went out with?where?

My Mom…mengambilku..


The colour of t-shirt you're wearing now

Grey


The last thing you did

Update fb & blogwalking


3 of your everyday favourite items

Handphone, laptop & buku


The colour of your bedroom

Cream


How much money in your wallet now?

Dalam RM 100 lebih..kena jimat dan pandai urus duit..


How's life?

Risaukan proposal tesis dan lappy yang kena hantar pergi klinik


Your favourite song

All song by Maher Zain


What will you do next weekend

Menyiapkan proposal dan assignment al-siayasah al-maliyyah


When wast the last time you see your mum?

Setiap minggu saya balik, jadi boleh dikatakan saya selalu lihat Ummi saya yang dicintai..Lagipun di handphone & fb ada muka Ummi & Abah


Where is she now?

Di rumah..


When was the last time you talk to your parents?

Baru je tadi..saja nak wish sekali lagi untuk Abah “Selamat Ulang Tahun Kelahiran Abah. Semoga diberi kesihatan yang baik untuk mengerjakan ibadat kepada Allah & Rasul”


Who is the last person that talked with you last night?

=)


The last surprise you got?

Tak ingat. Lagipun tak pernah ada surprise ni.. Nak juga merasainya..Boleh??


Last thing you borrowed from your friend?

Tak pernah pinjam..sebab semua barang saya ada..


Who is your bf/gf/husband/wife?

Mencari siapa yang berani.. =)


What do you feel right now?

Rasa nak demam & risau...


Wanna share with who?

Nak share sakit ke?..saya je..tak perlu orang lain..


Who know your secrect?

Orang yang terpilih sahaja..


They keep your secrect?

InsyaAllah


Are you angry with someone?

Mungkin..tapi tunggu sajalah balasannya..


What do you order at Mc'D?

Apa-apa yang sedap ditengok & yang nak ditelan


The last time you feel so sad?

Yesterday..erm..


Mahu Tag?

No idea…




Dari PakCikIm



Dari Eddy

Thursday, April 15, 2010

AWARD & TAG

Assalamu'alaikum w.b.t

Sekadar memberitahu anugerah yang saya dapat untuk minggu ini.. Terima kasih banyak-banyak.

Kamsa Hamnida Kak Nza

Syukran jazilan Kak Nadia

.
.
.
Tapi ada syarat yang perlu dilakukan,

syarat-syarat ambil award ni adalah:

1) Thanks and linked to the person that give you the award.
   Thank you so much to Sis Nadia for this award. :)

2) Post this award onto 12's bloggers you have recently discovered and think are fantastic.
Alamak!! Saya rasa semua layak.. So, saya nak beri pada anda yang baca entri saya untuk hari ini saja..

3) Contact and let them know they've won the award.
Perhatian untuk pengunjung Marjan Ibtisam, anda berhak mendapat award ini.. Silalah ambil ae..kerana dirimu pegitu berharga..


Arigatogazaimas buat Tukang Kata & Ameera
.
.
.
.
.
Pun ada syarat-syarat yang mesti dipenuhi


~Copy award ni macam dapat Grammy Award.
~Bagitahu siapa dan link blog pemberi award ni.
~Tajuk post korang mesti ada perkataan 5-FIVE-KHAMSAH- :)

1- FIVE name that people call you
-Kakak
-Ada@Wi
-Kak Ada@Kak Wi
-Safi
-Marjan

2- FIVE important dates in your life
- 13 Mac 1985 (tarikh saya dilahirkan)
-Jan, Feb, Mac, April, May, Sept & Oct (bulan kelahiran ahli keluarga saya. Masuk list kan??)
-30 Nov 2009 (saya mendaftar sebagai pelajar MBA for the 1st sem)
-13 Mac 2010 (ulang tahun kelahiran saya disambut bersama keluarga di Pulau Langkawi =) )
-7 April 2010 (last paper exam untuk sem 1. result tak tau lagi until now..huhu)

3- FIVE things that you done yesterday
-Jadi surirumah (rutin jika balik rumah. kena tolong Ummi)
-Ini part best ni..jalan-jalan dengan Ummi di Shah Alam and KL
-Alang belanja makan nasi briyani..nyum3x!! (payah woo nak minta Si Alang ni melanja..)
-Hobi yang tak boleh tinggal, berFB & berBlogging
-Tgk CSI

4- FIVE ways to be happy
-Senyum
-Positif
-Bergurau senda dengan family (ubat paling mujarab beb!!)
-Follower ku makin bertambah..Tq untuk anda semua =)
-Merasai nikmat hidup dan berkasih sayang

5- FIVE favourite movies
-All CSI series
-All Home Alone series
-Semua cerita penyiasatan dan aksi
-Satu cerita korea tapi lupa tajuk pulak!! Adushh..
-Sebenarnya semua saya layan..

6- FIVE favourite hobbies
-Collecting stamp
-Reading
-Blogging
-Facebook
-Jalan-jalan

7- FIVE favourite people
-Nabi Muhammad S.A.W.
-Ummi
-Abah
-Adik-beradik
-Kawan-kawan

8- FIVE favourite places for vacation
-Mekah Al-Mukarramah
-Madinah Al-Munawwarah
-UK
-Paris
-Semua kawasan gunung-ganang dan bukit-bukau (love green!!)

9- FIVE reasons you answers the survey
-Hargai apa yang diberi
-Kumpul award banyak2! (apakah??)
-Tambah post untuk hari ini..
-Salah satu cara untuk orang lebih mengenali saya
-Tak ada kerja!! (padahal berlambak!!)

10- FIVE persons to tag
- Semua yang baca post saya untuk hari ini saja!!

** 5FiveKhamsah Rukum Islam dan 6 Rukun Iman itu yang lebih penting..
-
--
---
----
---
--
-

Tag Dari Lady Ell


1.SIAPA DIRI ANDA DI RUMAH?
Seorang kakak kepada 9 orang adik (termasuk saya sapoloh ya!) dan seorang yang banyak celoteh serta ceria menemani Ummi saya walau apa sekalipun. Syurgaku di bawah mu duhai Ummi ku sayang..(sekarang tak kahwin lagi ae..so boleh cakap gini. Nanti bila ada hubby, syurga bawah hubby I. ok!!)

2.SIAPA ANDA DIKALANGAN RAKAN-RAKAN?
Seorang yang sangat comel (huhu..perasan na..) tapi AWAS!! Diri ku ini sangat lah garang, tapi peramah dan suka senyum namun kadangkala agak pendiam dan suka memikir. Paling penting, saya seorang pendengar yang baik!! (Jika anda kenal saya secara mendalam, ada tahu siapa saya =)  )

3.5 (LIMA) BENDA YANG ANDA INGINKAN TAPI BELUM TERCAPAI
-Menunaikan haji dan umrah
-Nak pergi luar negara sambung PhD (tapi kena habiskan MBA dulu)
-Berumah tangga (insyaAllah before 28 year)
-Dapat kerja yang diidamkan
-Ada business sendiri

4.NAMA PASANGAN ANDA
Mr. Right (tengah menunggu jejaka idaman)

5.5 (LIMA) PERKARA YANG ANDA SUKA TENTANG PASANGAN ANDA
Saya hanya menyatakan senarai yang wajib sahaja untuk bakal suami saya
-Boleh jadi Imam solat untuk saya (tahu agama lah kiranya)
-Tidak merokok!!
-Sederhana dalam pelbagai segi tapi bijak untuk mengatasi masalah hidup (tak mahu yang berlagak dan tak ingat bumi dipijak!!)
-Menerima diriku seadanya
-Menghormati insan-insan yang berada disekelilingnya

6.BILA TARIKH ANDA COUPLE?
Couple ku adalah ketika Si Dia rasmi dan sah menjadi suamiku (takdir ku adalah ketika aku menjadi miliknya)

7.APAKAH KENANGAN PAHIT ANDA BERSAMA PASANGAN ANDA?
Belum pernah diuji sedemikian teruk (Saya tak kahwin lagi..Moga-moga segala ujian mampu ku harungi dengan sabar)

8.LAGU TEMA CINTA?
Tiada

9.APA PERUBAHAN YANG ANDA INGIN LIHAT PADA PASANGAN ANDA?
Tak tahu nak jawab apa!! Cuma aku mampu berdoa, Si Dia adalah insan terbaik buatku..

10.TAG RAKAN YANG LAIN
Anda yang sedang membaca entri ini..Silalah buat ae..

Sunday, February 7, 2010

TAG DAN AWARD 2010


This is my second tagged for 2010. Thank you so much Miss Bazriyana for the lovely award..I guest..hehehe 
Dengan itu, saya kena melengkapkan tagged ini mengenai 5 sifat si pemberi award

1) Merupakan salah seorang sahabat adik saya, Anjang

2) Pertama kali bertemu dengannya ketika di Mid Valley awal tahun 2009 sewaktu bersama Anjang

3) Anak sulong yang bakal menjadi seorang Ustazah, insyaAllah

4) Sangat sweet dan peramah walau pertama kali bersua

5) Mata dia sepet sikit cam anak Cina..hehehe



>>Tulis 10 fakta / hobi tentang diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya..

1) Banyak idea tapi kadang tak tau nak luahkan

2) Ada orang anggap saya budak Syariah dan Ustazah walhal bidang saya adalah business

3) Saya boleh makan dengan berseleranya tanpa rasa malu dan memang tak ingat dunia..hahaha..

4) Kebanyakkan kawan saya tak suka tengok saya marah…sebab mata saya sangat besar..hohoho..Pernah juga ada orang Cina yang nak mata saya ni (tak boleh!!Sayang tau..)

5) Saya boleh bercakap tanpa henti dan sangat laju..Ia makin menjadi-jadi jika saya menegakkan suatu kebenaran atau saya sedang marah..Awas!!

6) Masih ramai yang keliru dengan diriku…Muda sangat ke?? Umur dah nak masuk 25 tahun laaaa..

7) Boleh duduk bersendirian tanpa sesiapa…campak kat manapun, insyaAllah boleh hidup biiznillah..

8) I hate smoker…

9) Saya sayang dengan orang yang berada disekeliling saya..sebab mereka adalah sumber kekuatan saya..

10) Sedang mencari cinta yang berlandaskan cinta kepadaNya..

~Tak ada idea untuk siapa yang perlu ditag. Jika ada, silalah ae..~

Saturday, January 2, 2010

TAG TAHUN BARU...

Salam semua..

Memandangkan saya jarang nak lawat blog rakan2 blogger, jadi bila sempat saya singgah la tuk baca apa2 yang menarik. So, dengan tak disangkanya, saya telah di tag lagi. Wah, lama tak buat tag ni. Best gak sekali sekala layan tag yang diberi..Tq Sis Ell

A.write five(5) interesting facts about the person who gave you this award.

1. Ibu yang sangat sweet dan lawa.. (seyes..saya suka tengok sis ell)
2. Sangat kreatif buat kraft yang cute2 (suka tengok hasil sis ell ni..tp xpenah dapat lagi kraft dari sis.huhu.)
3. Sedang menunggu kelahiran anak ke-4 (semoga sis dan baby sihat)
4. Rajin masak (saya suka sangat tengok menu yang sis ell hidang..tp saya xtry lagi..)
5. Saya sayang sis ell macam kakak saya..saya suka tengok blog dia bila ada masa..sis ell pandai tulis..

B.Jot down ten(10) interesting facts about yourself and your hobbies.

my hobbies:

1.Sangat suka berfikir dan mencari maklumat sebagai nilai tambah ilmu yang sedia ada..
2.Suka membaca dan sangat sukakan ilmu..
3.Suka bercerita dan suka mendengar cerita
4.Suka pakai baju yang ceria..semua warna saya suka..
5.Suka kedamaian, bau pokok, alam…saya tenang dalam keadaan itu..


myself:

1. Penawar yang berseri untuk keluarga yang dicintai 
2.Sedang menyambung  pengajian dalam MBA MUAMALAH
3.I’m good listener and good thinker..

4.Biar diriku dilihat tiada apa2 tapi aku mampu menggoncang dunia..proud to be myself..aku tak kan menyerah kalah..
5.Dilihat lembut tetapi saya sukakan cabaran + sangat flexcible + sweet + homesick

C.Pick your ten(10) deserving recipients and describe them.

Saya cari sape yang saya sempat nak tag..lagipun dorg ni antara yang saya rapat....


1.Shafie - Seorang kwn yang best..harap dia cepat dapat keje..
2.Faarihin - For me, she’s so sweet and cheerful…dia ni pun tengah cari keje gak..Good luck faarihin
3. Srikandi Khairiah - Berjiwa besar..ktorang sama2 berjuang tuk wt MA tp lain bidang la..Good Luck!!
4. Sis Julia - Sy anggap cm kakak sy juga..suka bg nasihat bila sy perlukan dia..tq sis
5. Zulkefli - Now, dia berada  di sem last pengajian..semoga berjaya m’dapat result yg terbaik..
6. Ihsan - Seorang yang giler2 dan kreatif..Harap kaki tu cepat baik ae..Amin
7. Sufy – Dia sangat cute..hehe..pandai mengarang karya..teruskan usaha
8. Zahora – Nice girl. Antara my 1st follower


Sowi..saya just tag tuk lapan orang je..saya tak ada idea tuk tambah lagi…Hilangkan tension sekejap...


Saturday, August 22, 2009

~ TAG and KAD RAMADHAN ~

~ SALAM ~
Selamat Menjalani Ibadah Puasa Semua...
First day puasa ni....
Harapnya bermula dengan baik dan berakhir dengan baik juga....
Ada tugasan tuk sy dari Zack@Ansorullah....

Rules:
DE 4 SOALAN (PENDEK JER...)

1) Copy gambar amal Islam di atas. Copy satu post ni pun tak mengape. Mudah dan menjimatkan masa. harapnye begitu..

MARJAN~ Siap....

2) Kemudian pilih 10 orang sahabat anda dan wajibkan mereka melakukan perkara yang sama. Ingat! 10 orang tahu.. Lebih2? lagi bagus. Kalau nak bagi semua? amat digalakkan..

MARJAN~ Senarainyer di bawah ae...lebey 3org...so 13

3) Gambar ini hak ciptaan tidak terpelihara..jadi sebar2knlah ye...

MARJAN~ InyaAllah....sebarkanlah dan lakukanlah amalan dan cara hidup Islam dalam kehidupan kita...

4) Perkara yang wajib anda lakukan? Senang je..lakukan apa yang ditulis dekat gambar diatas.. Kalau tidak nampak? zoom la..

MARJAN~ Hidupku dan matiku hanya kerana Allah..tubuh ni hanya pinjaman saja...InsyaAllah sedaya mungkin ku amalkan suruhan-MU

~THE END~
Soklan yang sempoi tapi ada makna yang tersirat...lebih2 lagi kita yang Islam dan ngaku Islam banyak yg tak menjalani kehidupan yg berlandaskan syariat Islam...ISLAM IS THE BEAUTIFUL AND WAY OF LIFE....
Thanks for Zack@Ansorullah for giving this TAG...^_^

CALON-CALON TUK TAG INI ADALAH...
PERINDU CINTA ILLAHI
INSYIRAH
Sam'z Ha
LADY ELL
REEN
CIKGU IZZA
MIMIELOMA
MAMA KITER
SHAFIE
HAMDAN
NADIA

MISS OREN
DEVOTEE

###################################################

Sonoknyer...dapat buah Ramadhan dari


(1) Khairunnisa
http://www.qalamhazin.blogspot.com






(2) Mujahidah Puteri
http://mujahidahputeri.blogspot.com






(3) Mama Kiter
http://anita-marzuki.blogspot.com/





SYUKRAN JAZILAN...^_^

Tuesday, August 11, 2009

~ TAG DARI FAARIHIN ~

~~ SALAM ~~

Jom kita layan tag yang diberi.. (^__^)

1. Nak tau sangat nama singkatan korang, umo, dan dok mana....???
Byk sgt la nama singkatan ni..Awie, Wee, and Ada…
Umur 24 thn, so pd adik2 blogger ni pgl sy akk la ae…
Sy tgl di kg yang damai n de byk kelapa sawit….huhu

2. Tiap2 hari ke korang bukak Blog nih??? Biasa kol berapa?? Lama tak?
Boleh gak la tgk tiap2 hari…itupn kalau tak ada keje. Tp klu de keje, xtgk pn..biasenyer pepagi la sy bukak blog sy ni…

3. Bila dah on kat Blog.. apa yang korang buat ek???
Kalau de org bg komen, sy balas komen dorg..ziarah ke blog kwn2 n baca maklumat yg di share…

4. Pernah tak sedang asyik melayan internet ni.. Korang telah abaikan sesuatu?
Erm..Penah gak..tapi tak lah teruk sgt..sama ada sy lambat wt keje atau tak je…tak pn sambil wt asement, layan blog…hehehe..(Jangan tiru ae..)

5. Macam mana korang masak maggie?
Tak makan jenama Maggie..jenama lain sy ok..Cintan ke, Ruski ke…mkn bl teringin..
Sama cam Faarihin wt, air first tu sy buang dulu coz ada lilin…yang lain tu cm biasalah ae..semua dah tau pn..

6. Hubby or wife korang tau tak korang ada blog ni? Pernah dia orang baca blog korang ni??
Tak kawen lagi maa…Cuma kwn2 I tau la yg I ada blog nih…terpulang la pada kwn2 I nk baca or tidak…huhu

Sekian.. Itu ajelah ye.. (^__^)

Saturday, August 1, 2009

~ Tag lagi.... from BAZZ ~

السلآم عليكم ورحمة الله وبركة
1. Beside ur lips, where is the favourite spot to get kissed?
- Besides lips? Kena jawap ke? 2 blh pipi n dahi + big hug (yg ni pakej) specially from ummi n abah

2. How did u feel when u woke up this morning?
- Sleepy n Cool.. n pk nk wt SPSS (masukn data tuk thesis)

3. Who was the last person / people you took photo with ?
- With my bestie Fiza, kt Cyberjaya…(24.7.09)

4. Would u consider urself spoiled ?
- I always try my best…Cuma sedih xdpt bantu kwn sy yg sgt2 perlukan bimbingn..dia masih 'keras hati' lagi…

5. Have you ever had a best friend who was of the opposite sex?
- Yes..best kenal mereka

6. Do you want someone to be dead?
- Semua yg berada disekeliling sy, sy syg sgt2. Tapi semuanya akn pergi bila tiba waktunya…Itulah kehidupan & DIA berhak tuk tarik kembali pe yg sy miliki..

7. What does your last text message say?
- Salam..

8. What are you thinking right now ?
- Fikirkan thesis sy, assignment, & mslh sahabat sy..xlupa pembimbing diriku ini, AN

9. Do you want someone to be with you right now ?
- Sometimes…tp wt mase ni biarlah sy bersendiri dl…Allah sentiasa bersama sy

10. What was the time you went to bed last night ?
- 1 pg lebih xsilap…xdpt wt SPSS…geramnyer

11. Where did you buy the tee you are wearing now ?
- Tak ingat la..

12. Is someone on your mind right now?
- Yes….

13. Who was the last person who text you ?
- Kena bgtau ke?? =)

14. TEN Lucky Person to do this quiz.
1- Pwrkzs
2- Faarihin
3- Zack Zulkafli
4- Whitelover
5- Fatimah
6- Kayrail Fareast
7- Syafie
8- Sis Julia
9- Khalifatun Khairiah
10- Hidayah

1. Who is no.2 having a relationship with ?
- Xtau…so kena tnye dia =)

2. Is no.3 a male or a female?
- Male…org negeri 9

3. If no.7 and no.1 get together , would it be a good?
- Consultant…sy ok dgn dorg…de ramai lg tp dorg ni je yg de blog

4. What is no.1 studying about?
- Same course with me..tp dia de je wt keje lain..nk kumpul duit tuk future tu..

5. When was the last time you chatted with them?
- Malam td je..

6. Is no.4 single?
- Rasenyer la

7. Say something about no. 6.
- Blog dia sgt byk info & dia aktif berpersatuan kt UNITEN

8. What do you think about no.3 & no.5 being together?
- Dorg ok…tp dua2 pangkat adik la…

9. Describe no.9.
- Tga wt master kt UTM (klu xsilap)..lama xchat

10. What will you do if no.6 and no.9 fight ?
- Xpastila..tp dorg ni bagus..aktif

11. Do you like no.8?
- Yes…dia pangkat akk..sgt happy

12. How about 10?
- My 1st YM blogger

Saturday, July 4, 2009

<< TAG LAGI....>>


Minggu ni mmg minggu sibuk sy...tersangat busy dgn asemet, thesis n presentation...but, sy dpt harunginya dgn baik...tapi penat xabis lagi nih...so saja nk post pasal tag ni...

Tag ni dapat dari sis julia a.k.a sahabatmusleem...akak2..kt bg dia tag, xmau jawab!!huhu...tp xpe..sy akn jawab tag akk ni...



Rules And Regulation: Adalah baik sekiranya anda menulis 25 perkara yg org xtau semasa kecil anda. dihujung entry, anda harus memilih 5 org utk ditag. Anda amat bertuah jika ditag saya sbb sy ingin tau lebey lanjut tentang zaman comel anda dulu..



~penawar yang berseri~

1. As usual, anak sulong so panggil la kakak…de gak panggil along..tp sepupu n nenek belah abah panggil kakak eyah (xtau nape)

2. Ummi nak anak laki sebenarnya, tp yg lahir p’puan..so perangai ni faham2 la ek! Mcm laki beb! Tapi still maintain cute…

3. Abah kt aku takut ayam! Hahaha..abah just tunjuk pic ank ayam je kat aku tp aku nangis (dlm umo 2 o 3 thn kot)..tp I suka mamam ayam -lol :)

4. Penah gaduh ngn angah time umo 5 o 6 thn, then pak njang bagi aku kt angsa ke itik ntah(lupa)…jerit n nangis kuat2!!

5. Ada lelah….masuk wad lama gak!!memandangkan kami adik beradik lahir setahun sorang, so tuk tak susahkan ummi, angah dok temankan aku kt hospital..tido 1katil..cian angah!time tu mmg leh katakn ktorg ni kembar..

6. Rambut pendek cm laki…tp mmg dah pakai tudung dari kecik..cuma kdg on off jew...

7. Baju angah baju aku gak…ktorg share baju tp aku xsuka pakai baju!rimas!short pants je..

8. Suka peluk bantal busuk & isap botol susu!!

9. Masa dok kt taman, aku ramai geng laki..apalagi ajak angah, main kejar2, masuk hutan,main kt taman permainan n mcm2 lah!! Time masuk hutan tu, selagi xptg, xbalik…so abah tgu ngn rotan o umi pgl balik..

10. Penah kena kejar ngn arwah nenek kwn aku kt taman cz aku, angah n cucu2 dia main sampai xingat dunia. Nenek ni siap kejar kami 1taman bawa rotan..Penah kena kejar gak ngn anjing…LLLLLLLAAAAAAAAAAARRRRRRRIIIIIIII

11. Penah main pisau cukur abah…tgk2 tgn dah luka..hahaha

12. Ummi kt aku suka punggah baju…penat ummi kemas balik..

13. Suka kacau adik aku sampai nangis then pujuk balik n kacau balik…hahaha!! Geram n suka tgk dorg nangis!!!

14. Umo 9 thn dah pandai pegang soleh(baru lahir),tlg ummi mandikan soleh yg lembek n lembut time tu…

15. Dari kecik mmg dah tlg ummi wt keje dapur o pape jelah yg boleh ditolong…aku kn SULONG!!

16. Penah aku pegang soleh n bawa dia kt computer, ntah cm ne, tetiba dia jatuh sampai dahi dia luka n berdarah!!..now de parut kt dahi soleh…SORRY SOLEH!!

17. Selalu kena sebat ngn abah klu xjaga adik ngn elok…xpn klu aku nakal sgt…

18. Suka takutkn makcik2 yg de kt masjid bl dorg pulang dari msjid..dulu umah dekat ngn msjid!

19. Penah tampar dak laki cz ejek atok aku..penah sound n cakap kuat2 kt dak laki yg suka kacau aku n buli adik aku…AKU NI PEMBELA ADIK2…SELALU INGAT PESAN ABAH “JANGAN MULAKAN PERGADUHAN DULU”…sape yg kacau n mula dulu…siap korg!!!

20. Suka main basikal…ronda2 kg..Penah curik buah orang, masuk parit tgkap ikan, main tarzan….

21. Suka curik mkn time puasa, sapu mentega n gula kt roti n mkn kt luar..tp Alhamdulillah darjah 4 mula puasa penuh cz ummi kata sape puasa penah dpt KFC (mkn sorg)

22. Masuk taekwondo darjah 5 n penah ajak kwn gaduh..hehe..1 lagi partner sparring aku dak laki….dia sakit n aku pn sakit…

23. Suka baca buku,main lego n bina objek..aku sgt kreatif…penah baiki tempat vcd sampai OK!

24. Takut momok tp nak tau pe aku buat?? Sebelum tido, aku pk semua jenis hantu yg de dlm dunia or yg penah aku baca or dengar,aku bayangkan…then baca 3 qul n surah dhuha..alhamdulillah…darjah 4 pandai tdo sendiri dlm gelap :)

25. DEGIL, GARANG N BANYAK CAKAP..TP AKU KWN YG BAIK…

~5 orang yang nak di tag adalah POWORKZS, SURAYA, ROSNIZA, LADY ELL & FATIMAH~
##SELAMAT BERCUTI MID SEM BUAT WARGA KUIS. TO MY ALL CLASSMATE, INGAT THESIS AE...SIAPKAN ##

Sunday, June 14, 2009

TAG....?

Saya mendapat tag zaman kecik dari Lady Ell kerana saya adalah antara orang yg suka bg komen kt blog sis..hehe..xder lah nak glamor tp suka g blog sis ell ni..best!! & antara 1st blog yg sy join sbg follower..(mana yg dpt ilmu sy join je)


Dan untuk selanjutnyer adalah melengkapkan tag ini..


1. Sila pamerkan gambar anda ketika kecil (maksimum gambar 5 keping)
2. Sila perihalkan gambar tersebut (cth:tika@sewaktu bila, di mana or etc)
3. Tika ini anda merupakan anak yang ke berapa dalam keluarga
4. Perihalkan tingkahlaku/tabiat/pe’el/perangai anda waktu itu
5. Kongsikan tag ini bersama rakan anda (maksimum 15 orang)


Jeng jeng...bermulalah kisahku ini...



1. Ketika diriku ini lahir ke dunia..
2. Pic ini diambil pada bulan 4 thn 85..sebulan slps sy lahir..kt Karangan, Kulim, Kedah (umah tok wan belah ummi)
3. Anak sulong
4. Tido je taunyer..huhu..mata pn celik-celik lagi..hekhek

1. Baju putih tu lah saya
2. Kt Kedah lg..Disember 85 with my dua pupu, sahar (kira acik sahar lah ni...)
3. Still the first baby for my father & my mother
4. Mula meniarap (dah mula lasak nih...)


1. Penawar yang berseri tuk keluarga yang dicintai..hehe
2. April 86 (umo 1 thn) at Kedah
3. Anak sulong lg tp dah de adik, angah..
4. Tengah tayang gg yg putih tu..sambil tgk kemera & main tisu kt tgn..huhu..gehh!





1. Bersama tok & wan di Kedah
2. Me & angah bersama tok & wan beraya di Kedah
3. Memang rasmi sehingga kini diriku merupakan anak sulong & cucu sulong kedua-dua belah pihak...Kakak kepada 9 orang adik..sepupu kepada cousin aku yg ramai tuh..
4. Syg kt adik aku si angah ni...dulu ramai kt ktorg kembar tp mujur pakai gaun..huhu..


5. Kongsikan tag ini bersama rakan anda (maksimum 15 orang)




  • Saudara Shafie



  • Saudari Zahora



  • Saudari Fatimah (Lady Z)



  • Saudari Khalifatun Khairiah



  • Saudara Hamdan



  • Saudari Pu3balqis



  • Saudari Hidayah



  • Saudari Bazz



  • Saudara Hafizi



  • Saudari Luklukbaidoah



  • Saudari Fatimah



  • Saudari Whitelover


Sape yg dah penah jawap abaikan jew la ae...