Thursday, April 15, 2010

AWARD & TAG

Assalamu'alaikum w.b.t

Sekadar memberitahu anugerah yang saya dapat untuk minggu ini.. Terima kasih banyak-banyak.

Kamsa Hamnida Kak Nza

Syukran jazilan Kak Nadia

.
.
.
Tapi ada syarat yang perlu dilakukan,

syarat-syarat ambil award ni adalah:

1) Thanks and linked to the person that give you the award.
   Thank you so much to Sis Nadia for this award. :)

2) Post this award onto 12's bloggers you have recently discovered and think are fantastic.
Alamak!! Saya rasa semua layak.. So, saya nak beri pada anda yang baca entri saya untuk hari ini saja..

3) Contact and let them know they've won the award.
Perhatian untuk pengunjung Marjan Ibtisam, anda berhak mendapat award ini.. Silalah ambil ae..kerana dirimu pegitu berharga..


Arigatogazaimas buat Tukang Kata & Ameera
.
.
.
.
.
Pun ada syarat-syarat yang mesti dipenuhi


~Copy award ni macam dapat Grammy Award.
~Bagitahu siapa dan link blog pemberi award ni.
~Tajuk post korang mesti ada perkataan 5-FIVE-KHAMSAH- :)

1- FIVE name that people call you
-Kakak
-Ada@Wi
-Kak Ada@Kak Wi
-Safi
-Marjan

2- FIVE important dates in your life
- 13 Mac 1985 (tarikh saya dilahirkan)
-Jan, Feb, Mac, April, May, Sept & Oct (bulan kelahiran ahli keluarga saya. Masuk list kan??)
-30 Nov 2009 (saya mendaftar sebagai pelajar MBA for the 1st sem)
-13 Mac 2010 (ulang tahun kelahiran saya disambut bersama keluarga di Pulau Langkawi =) )
-7 April 2010 (last paper exam untuk sem 1. result tak tau lagi until now..huhu)

3- FIVE things that you done yesterday
-Jadi surirumah (rutin jika balik rumah. kena tolong Ummi)
-Ini part best ni..jalan-jalan dengan Ummi di Shah Alam and KL
-Alang belanja makan nasi briyani..nyum3x!! (payah woo nak minta Si Alang ni melanja..)
-Hobi yang tak boleh tinggal, berFB & berBlogging
-Tgk CSI

4- FIVE ways to be happy
-Senyum
-Positif
-Bergurau senda dengan family (ubat paling mujarab beb!!)
-Follower ku makin bertambah..Tq untuk anda semua =)
-Merasai nikmat hidup dan berkasih sayang

5- FIVE favourite movies
-All CSI series
-All Home Alone series
-Semua cerita penyiasatan dan aksi
-Satu cerita korea tapi lupa tajuk pulak!! Adushh..
-Sebenarnya semua saya layan..

6- FIVE favourite hobbies
-Collecting stamp
-Reading
-Blogging
-Facebook
-Jalan-jalan

7- FIVE favourite people
-Nabi Muhammad S.A.W.
-Ummi
-Abah
-Adik-beradik
-Kawan-kawan

8- FIVE favourite places for vacation
-Mekah Al-Mukarramah
-Madinah Al-Munawwarah
-UK
-Paris
-Semua kawasan gunung-ganang dan bukit-bukau (love green!!)

9- FIVE reasons you answers the survey
-Hargai apa yang diberi
-Kumpul award banyak2! (apakah??)
-Tambah post untuk hari ini..
-Salah satu cara untuk orang lebih mengenali saya
-Tak ada kerja!! (padahal berlambak!!)

10- FIVE persons to tag
- Semua yang baca post saya untuk hari ini saja!!

** 5FiveKhamsah Rukum Islam dan 6 Rukun Iman itu yang lebih penting..
-
--
---
----
---
--
-

Tag Dari Lady Ell


1.SIAPA DIRI ANDA DI RUMAH?
Seorang kakak kepada 9 orang adik (termasuk saya sapoloh ya!) dan seorang yang banyak celoteh serta ceria menemani Ummi saya walau apa sekalipun. Syurgaku di bawah mu duhai Ummi ku sayang..(sekarang tak kahwin lagi ae..so boleh cakap gini. Nanti bila ada hubby, syurga bawah hubby I. ok!!)

2.SIAPA ANDA DIKALANGAN RAKAN-RAKAN?
Seorang yang sangat comel (huhu..perasan na..) tapi AWAS!! Diri ku ini sangat lah garang, tapi peramah dan suka senyum namun kadangkala agak pendiam dan suka memikir. Paling penting, saya seorang pendengar yang baik!! (Jika anda kenal saya secara mendalam, ada tahu siapa saya =)  )

3.5 (LIMA) BENDA YANG ANDA INGINKAN TAPI BELUM TERCAPAI
-Menunaikan haji dan umrah
-Nak pergi luar negara sambung PhD (tapi kena habiskan MBA dulu)
-Berumah tangga (insyaAllah before 28 year)
-Dapat kerja yang diidamkan
-Ada business sendiri

4.NAMA PASANGAN ANDA
Mr. Right (tengah menunggu jejaka idaman)

5.5 (LIMA) PERKARA YANG ANDA SUKA TENTANG PASANGAN ANDA
Saya hanya menyatakan senarai yang wajib sahaja untuk bakal suami saya
-Boleh jadi Imam solat untuk saya (tahu agama lah kiranya)
-Tidak merokok!!
-Sederhana dalam pelbagai segi tapi bijak untuk mengatasi masalah hidup (tak mahu yang berlagak dan tak ingat bumi dipijak!!)
-Menerima diriku seadanya
-Menghormati insan-insan yang berada disekelilingnya

6.BILA TARIKH ANDA COUPLE?
Couple ku adalah ketika Si Dia rasmi dan sah menjadi suamiku (takdir ku adalah ketika aku menjadi miliknya)

7.APAKAH KENANGAN PAHIT ANDA BERSAMA PASANGAN ANDA?
Belum pernah diuji sedemikian teruk (Saya tak kahwin lagi..Moga-moga segala ujian mampu ku harungi dengan sabar)

8.LAGU TEMA CINTA?
Tiada

9.APA PERUBAHAN YANG ANDA INGIN LIHAT PADA PASANGAN ANDA?
Tak tahu nak jawab apa!! Cuma aku mampu berdoa, Si Dia adalah insan terbaik buatku..

10.TAG RAKAN YANG LAIN
Anda yang sedang membaca entri ini..Silalah buat ae..

1 comment:

najihah said...

tq sudi buat

:)

kiranya saya boley ambil la award lain ea..hehe

tenkiuk2...