Monday, April 12, 2010

~~PESANAN~~

Assalamu'alaikum warahmatullah wabarakatuh

Saudaraku..

Saidina Ali radhiyallahu'anh pernah berkata: "bila engkau berasa letih kerana berbuat kebajikan, nescaya keletihan itu akan hilang, maka kebaikan itu akan terus kekal"

Saudaraku..

Bila engkau engkau merasa ujian tak berpenghujung, lihatlah ke bawah mu kerana di sana masih ada kisah yang lebih teruk , bila diuji kesabaran tiang yang teguh dan utuh bolehkan runtuh, oleh kerana itu mari bajai dengan iman teman..

Hadapi badai kehidupan sebesar apa jua itu.., Allah tidak akan lupa akan kemampuan kita. sungguh kapal hebat itu diciptakan tidak hanya untuk dilabuhkan di dermaga..

Allah tabaraka wata'ala telah berfirman " katakanlah (Muhammad)", tidak akan menimpa kamu melainkan apa yang telah ditetapkan Allah bagi mu, dialah pelindung kami, dan hanya kepada Allah bertawakkal orang-orang yang beriman" (At-taubah:51)

Hamba-hamba Allah yang maha pengasih adalah orang-orang yang berjalan di atas muka bumi dengan rendah hati dan apabila orang bodoh menyapa mereka (mereka dengan kata-kata hina), mereka mengucapkan S A L A M (Al-furqan:63)

Saudaraku..

Apa saja yang kamu peroleh adalah dari Allah, dan apa saja bencana yang menimpamu, maka dari kesalahan dirimu sendiri..(an-nisak:79)

Saudaraku..

Ujian itu adalah tarbiyah dari Allah untuk naikkan tingkat si sabar, tak perlu resah sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang shabar, tersenyumlah, fashbir shabran jamiila..(qs. muzzammil:10)

Mudah-mudahan Allah tabaraka wata'ala memudahkan segala urusan ditambahkan ilmu dan rezeki yang halal..

wallahua'lam bish-shawab
Allah yubarrikfik..

~Diambil dari facebook

No comments: