Saturday, September 18, 2010

SEMINGGU BERHARI RAYA..

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah sudah 9 Syawal rupanya. Rasanya masih lagi kuat dengan mood raya kan? Banyak ke rumah terbuka yang dihadiri? Cukup tak koleksi duit raya kali ini? Saya? Memandangkan belum berumah tangga dan bekerja, saya masih dapat lagi duit raya. Alhamdulillah. Cuma tak banyak sebab tak sempat jumpa pakcik-pakcik kerana ada yang tak dapat pulang bercuti di kampung dan kekangan masa.

Tapi kan, untuk Syawal kali ini berlaku kelainan dalam keluarga kami iaitu menghadiri rumah terbuka Menteri Besar Selangor di iCity pada Jumaat 10 September 2010, 1 Syawal. Bukan tak pernah pergi rumah terbuka cumanya kebiasaan setelah seminggu raya tetapi hari pertama raya. Then, yang paling teruja, kami enam beradik (yang mana ada) pergi tengok wayang bertajuk Resident Evil Afterlife di JJ Bukit  Tinggi. Memang lain dari yang lain..

Tak lupa juga cuti yang agak lama untuk sesi kuliah semester last saya. Rasa macam tergugat jiwa dengan cuti panjang begini. Maksudnya, kemalasan melanda. Assignment dan thesis yang perlu disiapkan mengikut dateline yang diberikan. Rasa penat sudah...

Manusia memang unik. Mood boleh berubah dan begitu juga dengan kesihatan. Bila menghadapi masalah, pasti tubuh badan menjadi tidak seimbang kerana lemah untuk mengawal keadaan. Masalah yang bertimpa-timpa memang melemaskan tapi saya kena kuat..

.........................................................................



(Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah) 2X

Ya Allah jangan Kau coba aku
Melebihi batas mampu dan sanggupku
Ya Allah bila memang Kau coba
Aku percaya Kau sayang padaku

Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah

Ya Allah lindungilah diriku
Dari yang menjahati menzhalimiku
Ya Allah Kaulah Maha Segala
Engkaulah pelindung hidup dan matiku

Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah

Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah

Ya Allah jangan Kau coba aku
Melebihi batas mampu dan sanggupku

No comments: