Wednesday, September 29, 2010

TAK TERUCAP UNTUK KU LUAHKAN

ALLAH MAHA CAHAYA - OPICK

Jauh melangkah berharap meniti waktu berlalu
Jauh berjalan lewati berjuta warna kehidupan
Tanpa sadari dalam cermin wajah ini
Bertambah umurku dalam hidup yang smakin merapuh

Allah bukalah hatiku
bimbing dijalan terangMu
selamatkanlah jiwa yang gelap dlm cahaya rahmatMu
Allah Kau  Maha Cahaya beri petunjuk sang jiwa
Ampuni diri yang lelah kadang sesat ku melangkah

Allah sang Maha Cahaya menerangi gelap jiwa
Allah sang Maha Penguasa padanya hati berserah
Begitu lirih tanpa sadar air ata menjadi saksi banyak waktu sia sia
Tanpa sadari dalam cermin wajah ini
Bertambah umurku dalam hidup yang smakin merapuh

Allah terangi jiwaku
Allah beri petunjukMu
Allah bimbinglah hambaMu
Allah ampunilah aku

** Hanya mampu ku gantikan dengan bait kata-kata di atas..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Ya Allah, Engkau lindungilah aku dari melakukan dosa maksiat secara sedar dan tidak sedar. Ya Allah, jadikan aku hambaMU yang kuat menjaga diriku dari terjebak pada punca dosa manusia lain serta kuat untuk menghadapi setiap ujianMU kepadaku. Ya Allah, jadikan aku hambaMU yang benar-benar mengabdikan diriku padaMU dan peliharalah diri yang selalu alpa ini. Engkau mengetahui, sedangkan aku tidak mengetahui, maka Kau bisikkanlah kata-kataMU ke dalam hatiku agar aku tidak terleka dan lalai dari mengagungkanMU dan terus-terusan beribadat padaMU tanpa rasa jemu .

Ya Allah, Tunjukkan kepadaku yang benar di atas setiap kejadian yang berlaku dan jadikan pilihan ku mengikuti yang benar itu dalam mendekatkan aku kepadaMU. Dan juga tunjukkan kepada ku yang tidak benar disebalik hijab yang tidak terlihat dan permudahkan aku meninggalkannya untuk aku terus bersamaMU. Sesungguhnya, aku redha dan berserah sepenuhnya kepadaMU hidup dan matiku ini..


Amin Ya Rabbal ‘Alamin


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
* Alhamdulillah selamat lahir ummat baginda yang menginginkan keberkatan dari Kholiqnya..
** Menghitung hari untuk diriku pula...Mampukah aku??

No comments: