Saturday, May 14, 2011

HAMBA-MU

Assalamualaikum w.b.t.

Selamat beristirehat semua. Pagi ni telinga saya asyik berdendang lagu tema IMAM MUDA - HAMBA-MU. Semangat dan rancak. Maklumlah waktu kerja payah nak dengar lagu dendangan orang Melayu apatah lagi nasyid.

Nak tahu saya dengar lagu apa? Saya pun tak tahu. Tapi sama je setiap hari. Semuanya lagu Cina. Hahahahahahaha.. Kasihan saya... If ada lagu lain pun bila handphone saya berdering, baru keluar lagu Maher Zain.

Memang mencabar bila hidup bersama dengan kawan sekerja berbangsa lain. Kebetulan waktu rehat yang saya pilih pukul 1 petang hingga 2 petang (mudah nak solat & saya selalu bawa bekal dari rumah) dan baru saya sedar, saya still seorang berbangsa Melayu yang makan di pantry yang disediakan. Most kawan Malay yang lain rehat pukul 12 tengahari hingga 1 petang dan biasanya mereka makan di luar. Tapi syukur Allah tetap bersama saya. If kita pandai bawa diri, mereka pun respek diri kita. Betul tak?

Tak mengapalah.. Jom layan lagu yang saya suka ni...

HambaMu – Mawi ft. Akhil Hayy



Ke arah satu perjalanan
Dalam sebuah kehidupan
Demi untuk mengecapi
Hasrat murni di dalam hati

Usaha dengan doa
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

Suluhkan cahaya di hati terang (Allah)
Tunjukkan jalan seandainya hilang (Allah)
Tegakkan perjalanan yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh

Setibanya di sisiMu ku berserah
Terimalahku hambaMu Allah
HambaMu Allah
Sekiranya takdir menguji
Cekalkanlah hasrat di hati
Semoga kesusahan bisa
Mengajar erti terus asa

Usaha dengan doa
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

Suluhkan cahaya di hati terang (Allah)
Tunjukkan jalan seandainya hilang (Allah)
Tegakkan perjalanan yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh

Setibanya di sisiMu ku berserah
Terimalahku hambaMu Allah

Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui

Suluhkan cahaya di hati terang (Allah)
Tunjukkan jalan seandainya hilang (Allah)
Tegakkan perjalanan yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh

Setibanya di sisiMu ku berserah
Terimalahku hambaMu Allah
HambaMu Allah
HambaMu Allah


~ Sesuai dengan mood saya sekarang ini. Alhamdulillah, saya tetap syukur dengan apa yang saya ada dan redha dengan apa yang telah saya lalui. Tetap berdoa padaNYA agar hari yang mendatang sentiasa dapat dilalui dengan baik, tenang dan sabar... Ameen

No comments: