Monday, May 4, 2009

AKU RASA BETUL JUGA TU...

Orang kata.....enjoy sementara, hidup panjang lagi. Dah tua nanti taubatlah..
Atuk kata....orang muda hidup memang baru bermula, tapi belum tentu masih panjang lagi, entah esok entah lusa Izrail datang mengemudi.
Aku rasa....betul juga tu


Orang kata.....exam tu susah kena banyak sacrifice, constant study past year paper
Atuk kata.....exam tu kacang je dah ada tarikh untuk diuji, dah ada silibus untuk diikut, kalau ajal....entah bila sesapa pun tak tahu, banyak pulak tu peringkat usia Mungkar Nankir, Neraca Mizan, Tayangan Slide...
Aku rasa.....betul juga tu


Orang kata......have fun on your birthday, panggil kawan-kawan dan saudara-mara dan berpartilah sepanjang malam. Make it a memorable one!!!
Atuk kata......setiap harijadi, kita semakin hampir setahun dengan kematian, setahun lagi diberi peluang untuk beramal, bertaubat....
Aku rasa.....betul juga tu


Orang kata......kerja mesti bersungguh-sungguh, beli rumah besar, kereta mewah, makanan lazat baru puas hati!!!!
Atuk kata......ye ke hati da puas??dah cukup ke nak tempah kubur luas-luas?????dah siap kenderaan meluncur Siratulmustaqim???dah cukup zikir untuk santapan rohani???dah cukup amal nak booking FIRDAUS?????
Aku rasa.....betul juga tu....


Orang kata.....successful people have good time management, ada bisnes KL, NEW YORK, TOKYO.......masih sempat berkempen untuk pilihanraya, masuh sempat pasang 2,3 perempuan, masih sempat melepas lelah di DISKO dan KARAOKE, baru orang boleh respect Beb!!!!
Atuk kata......setiap manusia dapat 24 sehari.....tapi ada masa ke untuk sujud di sejadah 5 kali sehari semalam???ada masa ke nak selak Al-Quran sekali seminggu???ada masa ke nak jengok ibu ayah di kampung??sekali dalam seminggu, atau sebulan atau setahun?????
Aku rasa....err....betul juga tu.....

* FIKIR-FIKIRKANLAH....jua peringatan tuk diriku sendiri....

No comments: