Thursday, November 10, 2011

Tiga anak kecil selamat dalam kebakaran - Terkini

KUALA LUMPUR - Seorang ibu lega apabila tiga anak kecil yang ditinggalkan sebentar di rumah untuk ke kedai berhampiran terselamat dalam kebakaran yang memusnahkan rumah papan mereka di Kampung Chempedak, Sentul Pasar, hari ini.

Dalam kejadian pada pukul 12 tengah hari itu, Norazniza Baen, 32, berkata beliau meninggalkan ketiga-tiga anaknya — Norshakila, 6, Norshazwani, 5, dan Amirudin, 2, — untuk ke kedai berhampiran bagi membeli barangan dapur manakala suaminya, Norfizan Ismail, 35, keluar bekerja.

"Saya ke kedai sekejap sahaja, tidak sampai beberapa minit. Tidak lama selepas itu saya terdengar jeritan ”terbakar” yang dilaungkan orang ramai. Saya terus berlari ke rumah kerana bimbang sesuatu terjadi pada tiga anak saya,” katanya ketika ditemui pemberita di tempat kejadian.

Norazniza berkata, beliau bersyukur kerana setibanya di rumah beliau melihat ketiga-tiga anaknya menangis di luar rumah setelah diselamatkan orang ramai. "Alhamdulillah. Hanya Allah yang tahu betapa hati saya berasa lega apabila melihat mereka,” kata suri rumah itu. - Bernama

Sumber: Kosmo

~ Teringat waktu saya darjah 6 dulu, kami tiada pembantu rumah pada ketika itu, jadi saya perlu sediakan semuanya sebelum ke sekolah agama - petang. Biasanya sebelum Ummi bekerja, Ummi sediakan makanan dan saya hanya memastikan adik-adik makan dan selamat. Namun, sesuatu terjadi dan hal tersebut didiamkan sahaja setelah beberapa hari ketika say di sekolah dan Ummi bekerja. Rupanya, Umi terlihat bakul sampat terbakar dan adik yang paling besar ketika itu berusia 6 tahun. Alhamdulillah dengan kecerdikan dan pesanan berserta takut, dia sempat memadamkan api dengan mengambil air dari bilik mandi sebelum ia menjadi lebih besar. Alhamdulillah 4 adik saya selamat. Huhuhu.. Memang Allah bantu..

No comments: