Saturday, June 18, 2011

MEMANG TERKEJUT

Assalamualaikum w.b.t.

Hari ni saya kerja half day. Letih tu memang ada tapi bersyukurlah dapat rehat berbanding insan-insan lain yang tiada masa untuk berehat. Contohnya driver bas..

Before pergi kerja, saya sempat baca muka depan akbar Metro dengan tajuk yang sangat membuatkan orang nak baca iaitu "Mainan Berahi". Mengucap panjang saya..

Ini sebahagian berita tersebut...

**************

KUALA LUMPUR: Satu permainan elektronik yang diadaptasi daripada rancangan realiti seks terkenal di luar negara kini menjadi kegilaan remaja terutama pelajar untuk dimuat turun ke dalam telefon bimbit secara percuma.

Antara tarikan utama yang mendorong remaja memuat turun permainan itu disebabkan ia menggunakan visual manusia, bukan animasi seperti permainan elektronik lain.

Melalui permainan ini, pemain bertindak sebagai jurukamera program itu dengan merakamkan aksi lucah dan berahi tiga gadis yang menjadi peserta program realiti terbabit.

Pada peringkat permulaan, setiap pemain diwajib menjawab soalan dan menyelesaikan beberapa halangan untuk ke peringkat seterusnya.

Permainan itu cukup mudah dan memberahikan kerana setiap pemain disyaratkan menjawab satu soalan di setiap peringkat selain memujuk gadis dalam program terbabit. Sekiranya berjaya, gadis pilihan terbabit akan membuka pakaiannya satu persatu sehingga bogel.

*****

Saya cukup risau dengan hal macam ni. Katanya dah disekat segala macam unsur-unsur yang tak baik ni tapi masih ada lagi dan makin berleluasa nampaknya. Sekarang ni negara heboh dengan isu hackers. Saya dapat tahu dari adik saya (agak sukar nak dengar isu2 hangat sekarang ni sebab tak cukup masa), punca yang menyebabkan ramai hacker nak hack laman web kerajaan adalah disebabkan mereka marah dengan tindakan pihak yang menutup saluran muat turun movie dan kemudahan lain tetapi saluran pornografi tidak ditutup.

Betul, memang mereka (kerajaan dll) rugi sebab kemudahan muat turun untuk video, movie, lagu dan lain-lain mudah nak dibuat dan jimat masa. Lagipun tak keluar duit (bil je yang naik). Tapi yang sangat-sangat menghairankan saya seperti yang adik saya cakap, kenapa tidak terus dibuang sahaja atau ditutup segala unsur permainan dan muat turun perkara yang berbau lucuh dan memang lucah?? Itulah yang patut dikawal.

Rosaklah bakal anak bangsa kita. Tokey-tokey kedai pun tumpang gembira sebab bawa untung yang banyak kerana permintaan terhadap permainan berahi ini sangat tinggi terutamanya dari pelajar. Saya rasa macam orang Melayu je majoriti. Aduhai....

Bendunglah selagi boleh.. Pihak-pihak berwajib kena intai apa yang berlaku... Jangan seronok je disinggahsana... Masa depan kita boleh terjajah dengan mudah sahaja disebabkan adanya unsur S...

No comments: